PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Problematika edukace osob specifických minorit - s poruchou autistic. spektra - OKNSP18253
Anglický název: Problems in education of specific minorities persons - autism spectrum
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Miroslava Jelínková, CSc.
Neslučitelnost : OKNSP18251, OKNSP18252
Prerekvizity : OKNSP18126, OKNSP18901, OKNSP18911
Je neslučitelnost pro: OKNSP18251, OKNSP18252
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Kvalitativní postižení v oblasti komunikace, formy a funkce komunikace, alternativní způsoby komunikace, pomůcky k vizualizaci. Kvalitativní postižení v oblasti sociálních vztahů, typické projevy sociálního chování dětí s autismem ve vztahu k sourozencům, vrstevníkům, rodičům, známým, neznámým lidem. Diagnostika poruch autistického spektra, screeningové metody. Psychoedukační profily, individuální hodnocení v jednotlivých vývojových oblastech, výchovně-vzdělávací strategie, možnosti rozvoje jednotlivých funkčních oblastí.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2010)
Literatura

GILLBERG, CH., PEETERS, T. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Praha, Portál, 1998

HRDLIČKA, M.; KOMÁREK, V. Dětský artismus. Praha: Portál, 2004.

JELÍNKOVÁ, M.; NETUŠIL, R. Autismus I., II., III. Praha: Institut pedagogicko- psychologického poradenství, 2000.

JELÍNKOVÁ, M. Vzdělání a výchova dětí s autismem. Praha, Pedf UK, 2001

KREJČÍŘOVÁ, D. Autismus VII. - Diagnostika poruch autistického spektra. Praha: IPPP, 2003.

NESNÍDALOVÁ, R. Extrémní osamělost. Praha, Portál, 1995

PEETERS, T. Autismus, od teorie k výchovně - vzdělávací intervenci. Praha: Scientia, 1998.

PEETERS, T.; GILLBERG, Ch. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Praha: Portál, 1998.

SCHOPLER, E. Příběhy dětí s autismem. Praha, Portál, 1999

SCHOPLER, E., MESIBOV, G. Autistické chování. Praha, Portál, 1997

SCHOPLER, E., REICHLER, R., LANSINGOVÁ, M. Strategie a metody výuky dětí s autismem. Praha, Portál, 1998

Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK