Vědecký výzkum v pedagogice, metody lidského poznávání, pojem a fáze vědeckého výzkumu v pedagogice, techniky práce s odbornou literaturou, pořizování výběru, výzkumy ex-post-facto a výzkumy experimentální, technika jedné skupiny, technika paralelních skupin, technika rotace faktorů, Millova pravidla, dotazník v peadagogickém výzkumu, druhy položek, vlastnosti dotazníku, provedení dotazníkového šetření, interpretace výsledku, rozhovor, testy v pedagogickém výzkumu, konstrukce didaktického testu, analýza testových úloh, konstrukce didaktického textu
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2010)
Literatura
FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha : Portál, 2000, ISBM 80=7178=367-6 GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. s. 207. ISBN 80-85931-79-6. CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc : UP, 1993. ISBN 80-7067-279-0. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha : Grada, 2007, ISBN 978=80=247=1369=4 DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Ppříručka pro uživatele. Praha : Karolinum, 1993, ISBN 382=010=93
(CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999, s.91. ISBN 80-85931-68- 0. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. 270 s. ISBN 80-7184569-8. BYČKOVSKÝ, P. Základy měření výsledků výuky. Tvorba didaktického testu. Praha : ČVUT, 1982. BYČKOVSKÝ, P. Didaktické testy a měření výsledků výuky. Praha : VÚIS při ČVUT, 1980.)
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (13.12.2012)