PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Edukační specifika dospělého věku - OKNSP18135
Anglický název: Specifics of Education - Adult Age
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2012
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D.
Vyučující: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
PhDr. Mgr. Klára Ptáčková, Ph.D.
doc. PhDr. Jan Šiška, Ph.D.
doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D.
PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D.
Korekvizity : OKNSP18131
Prerekvizity : OKNSP18121
Je korekvizitou pro: OKNSP18131
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Vzdělávání dospělých jako součást edukačního systému v ČR, současný stav a charakteristika systému VD, podpora mezinárocních dokumentů.. Celoživotní učení Aa právo na vzdělávání v dospělém věku, učící se společnost. Systémové mechanismy ve vzdělávání znevýhodněných osob s postižením v dospělém věku. Výběr z andragogiky a gerotagogiky pro speciální pedagogy, kvalifikace-rekvalifikace a pracovní uplatnění znevýhodněných osob, změny v akceptaci znevýhodněných osob, trénink sociálních dovedností, nezávislý život, volba oboru a vzdělávací cesty, metodika vzdělávání dospělých osob s postižením. Zájmové vzdělávání znevýhodněných osob: pojem, funkce, obsah. Zájmové vzdělávání a mimoškolské vzdělávání.Postavení zájmového vzdělávání ve struktuře vzdělávání dospělých s postiženíma v konceptu celoživotního učení.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2010)
Literatura

BENEŠ, M. Úvod do andragogiky, UK Praha, 1997

MUŽÍK, J., Andragogická didaktika, Praha, Codex, 1998.

PALÁN, Z.: Výkladový slovník vzdělávání dospělých, DAHA Praha, 1997

PALÁN, Z., PAVLÍK: Vzdělávání dospělých v ČR 1997

SILBERMAN, M., 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování, Praha, Portál, 1997.

PIEPER, J.: Volný čas - vzdělání - moudrost, Křesťanská akademie Praha, Praha 1992

SPOUSTA, V.: Teoretické základy výchovy ve volném čase, Masarykova univerzita, Brno 1994

SPOUSTA, V.: Metody a formy výchovy ve volném čase, Masarykova univerzita, Brno 1996

VÁŽANSKÝ, M.: Základy pedagogiky volného času, Print-Typia, Brno 2001

VYMAZAL, J.: Masová komunikace a její prostředky ve výchově a vzdělávání dospělých.Praha: SPN, 1984

Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK