PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Edukační specifika raného a předškolního věku - OKNSP18115
Anglický název: Specifics of Early and Preschool Age Education
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2014
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
prof. PhDr. Iva Strnadová, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D.
doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D.
PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Korekvizity : OKNSP18111, OKNSP18420
Záměnnost : ONSP18115
Je korekvizitou pro: OKNSP18111, OKNSP18901, OKNSP18120
Je prerekvizitou pro: OKNSP18121, OKNSP18126
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Experimentace a hra, definice hry, dělení her, hra a její funkce, hra ve vývoji lidstva, hra jako prostředek výchovy, vývoj experimentace a hry intaktního dítěte v kojeneckém, batolecím a předškolním věku, hra dítěte s postižením (zrakovým, sluchovým, mentálním), hračka jako prostředek reedukace a kompenzace, učení a hra, okolnosti hry dětí se zdravotním postižením, individuální a skupinová hra, sourozenec ve hře, funkční a činnostní typ hry, konstrukční nebo realistický typ hry, iluzivní typ hry, úkolové hry
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2010)
Literatura

DOSTÁL, A. M.; OPRAVILOVÁ, E. Úvod do předškolní pedagogiky. Praha: SPN, 1985.

CHVÁTALOVÁ, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-588-1.

JÍLKOVÁ, I. Stručný nástin vývoje dítěte s těžkým zrakovým postižením. In Raná péče pro rodiny s dětmi se zrakovým a kombinovaným postižením: Vybrané příspěvky z kurzu "Poradce rané péče". Praha: Středisko rané péče, 1998. ISBN 80-238-3267-0.

KEBLOVÁ, A. Integrované vzdělávání dětí se zrakovým postižením. Praha: Septima, 1996. ISBN 80-85801-65-5.

KOMENSKÝ, J. A. Informatorium školy mateřské. Praha: Kalich, 1992. ISBN 80-7017-492-7.

KUDELOVÁ, I.; KVĚTOŇOVÁ,L. Malé dítě s těžkým poškozením zraku. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-24-9.

ŠULOVÁ, L. A KOL. Problémové dítě a hra. Praha: Raabe, 2004. ISBN 80-86307-15-8.

Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK