|
|
|
||
Utřídit systém zážitkové pedagogiky, včetně artefiletiky a dramatické výchovy v návaznosti na arteterapii a dramaterapii jako zdroje. Teoretické znalosti čerpat z praktických zážitkových programů se studenty, tak zároveň vytvářet metodický základ pro budoucí praxi studentů. Vedlejším cílem této formy seminářů je vytváření dobře fungující skupiny (poznáváním sebe i druhých k důvěře, principy spolupráce apod.) a současně posun v osobnostním rozvoji studentů.
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2011)
|
|
||
Seznámit studenty s pojmy, cíli a prostředky zážitkové pedagogiky Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2011)
|
|
||
Franc,D., Zounková,D., Martin,A.: Učení zážitkem a hrou, Compruter Press, Brno2007 ? Jirásek,I: Zážitková pedagogika: časopis Gymnasion č.1 2004 ? PŠL: Zlatý fond her I. , Portál, Praha 2002 ? Kasíková,H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál, Praha 1997 ? Valenta,J.: Učit se být, Strom, Praha 2003 II.vydání nebo Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi, AISIS, Kladno 2006 ? Srb,V. a kol. OS Projekt Odyssea: Jak na osobnostní a sociální výchovu, Odyssea, Praha 2007, II. vydání
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2011)
|
|
||
účast na výuce, seminární práce
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2011)
|
|
||
Obsah kurzu pojetí pojmu zážitková pedagogika cíle ZP jako výchovy prožitkem, cíle didaktické potřeba aktivních prostředků výchovy - učení, globální výchova,holistický přístup proces učení, Kolbův cyklus učení, metodologie ZP (motivace, akce, zpětná vazba) hra - život jako, reflexe osobnostní rozvoj, komfortní zóna, typy inteligence skupina, kooperace, vedení, role determinace správné volby prostředků (pro koho, pro jaký cíl, okolnosti),dramaturgie osobnost lektora, učitele, instruktora, syndrom vyhoření zdroje: výchova v přírodě (dobrodružstvím, výzvou; projekty PŠL, Outward Bound apod.) dramatická výchova, dramaterapie artefiletika, arteterapie (Etický kodex arteterapeuta )
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2011)
|