PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Výchova zážitkem - OKNPP146
Anglický název: Experiential education ("Learning by Doing")
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (30)
letní:neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Vyučující: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Prerekvizity : OKNPP141
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Utřídit systém zážitkové pedagogiky, včetně artefiletiky a dramatické výchovy v návaznosti na arteterapii a dramaterapii jako zdroje. Teoretické znalosti čerpat z praktických zážitkových programů se studenty, tak zároveň vytvářet metodický základ pro budoucí praxi studentů. Vedlejším cílem této formy seminářů je vytváření dobře fungující skupiny (poznáváním sebe i druhých k důvěře, principy spolupráce apod.) a současně posun v osobnostním rozvoji studentů.
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2011)
Cíl předmětu -

Seznámit studenty s pojmy, cíli a prostředky zážitkové pedagogiky

Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2011)
Literatura

Franc,D., Zounková,D., Martin,A.: Učení zážitkem a hrou, Compruter Press, Brno2007

? Jirásek,I: Zážitková pedagogika: časopis Gymnasion č.1 2004

? PŠL: Zlatý fond her I. , Portál, Praha 2002

? Kasíková,H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál, Praha 1997

? Valenta,J.: Učit se být, Strom, Praha 2003 II.vydání nebo Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi, AISIS, Kladno 2006

? Srb,V. a kol. OS Projekt Odyssea: Jak na osobnostní a sociální výchovu, Odyssea, Praha 2007, II. vydání

 

Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2011)
Požadavky ke zkoušce

účast na výuce, seminární práce

 

Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2011)
Sylabus -

Obsah kurzu

pojetí pojmu zážitková pedagogika

cíle ZP jako výchovy prožitkem, cíle didaktické

potřeba aktivních prostředků výchovy - učení, globální výchova,holistický přístup

proces učení, Kolbův cyklus učení, metodologie ZP (motivace, akce, zpětná vazba)

hra - život jako, reflexe

osobnostní rozvoj, komfortní zóna, typy inteligence

skupina, kooperace, vedení, role

determinace správné volby prostředků (pro koho, pro jaký cíl, okolnosti),dramaturgie

osobnost lektora, učitele, instruktora, syndrom vyhoření

zdroje:

výchova v přírodě (dobrodružstvím, výzvou; projekty PŠL, Outward Bound apod.)

dramatická výchova, dramaterapie

artefiletika, arteterapie (Etický kodex arteterapeuta )

 

Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2011)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK