|
|
|
||
Předmět sociální a pedagogická komunikace vede praktickou formou výuky s přiměřenou mírou teoretického výkladu, k představě o metodách a technikách zejména pedagogické komunikace. Student si sám na sobě vyzkouší, k jakým chybám dochází při vnímání žáka učitelem, vyzkouší si, jak kontrolovat své nonverbální chování, jak číst nonverbální chování z reakcí žáků, jak pracovat se svým hlasem před žáky během výuky, jak si sestavit proslov na různá témata, jak organizovat a účastnit se různých forem dialogu, jak by pomocí vědomého využití technik sociální komunikace mohl žáka motivovat, udržet jeho pozornost a vést ho k efektivnímu učení se.
Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (26.10.2019)
|
|
||
Výuka předmětu sociální komunikace vede budoucí učitele, prostřednictvím návrhů řešení praktických situací v oblasti sociální komunikace, k přemýšlení nad funkcí verbálních a nonverbálních prostředků ve vyučovacím procesu. Studenti dokáží na základě sebereflexe posoudit chyby v sociální percepci a nejčastější bariery v komunikaci s žáky a rodiči. Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (26.10.2019)
|
|
||
DAŇKOVÁ, M. (2018). Prokoukněte komunikační styly druhých. Praha: Grada. GOFFMAN, E. (2018). Všichni hrajeme divadlo - Sebeprezentace v každodenním životě. Praha: Portál. GORDON, T. (2015). Škola bez poražených. Praktická příručka efektivní komunikace mezi učitelem a žákem. Praha: Malvern. GOULSTON, M. (2018). Domluvit se dá s každým - Techniky úspěšné komunikace. Praha: Portál. HRKAL, M. (2018). Odprezentuj - Průvodce přípravou prezentace. Praha: Bizbooks. JANOUŠEK, J. (2015). Psychologické základy verbální komunikace. PRAHA: Grada. KADLEC, J.; MILLER, R. (2018). Komunikace v konfliktu. Praha: Mladá fronta. NAVARRO, J. (2019). Tajemství řeči těla - Gesta, která prozradí více než slova. Praha: Grada. PEASE, A.; PEASEOVÁ, B. (2019).Rady pro život - Jak udělat příznivý dojem a jednat s lidmi. Praha: Pragma. ROLLNICK, S.; KAPLAN, S. (2017). Motivační rozhovory ve škole. Praha: Portál. ŠEĎOVÁ, K.; ŠVAŘÍČEK, R.; ŠALAMOUNOVÁ, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál. Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (26.10.2019)
|
|
||
1. Komunikační proces a jeho součásti. 2. Funkce komunikace. 3. Druhy komunikace. 4. Bariéry komunikace. 5. Sociální vnímání. 6. Chyby a nedostatky ve vnímání. 7. Poslouchání a naslouchání. 8. Interpersonální vztahy. 9. Masmediální komunikace. 10. Mezikulturní komunikace. Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
Aktivní účast na prezenční výuce. Zpracování recenze jedné odborné publikace. Zpracování úvahy na téma Komunikační bariery v práci učitele. Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (26.10.2019)
|