PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Aktuální otázky managementu vzdělávání II. - OKNMV31M20
Anglický název: Current issues of educational management II.
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2013
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:4/4, Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: 44 / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Mgr. Jaroslav Kalous, Dr.
Vyučující: doc. Mgr. Jaroslav Kalous, Dr.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Cílem předmětu Aktuální otázky managementu vzdělávání II je seznámit studenty se specifikou řízení veřejných i soukromých vysokých škol v ČR. Předmět vychází ze strategie vysokoškolského vzdělávání Evropské unie a České republiky a analyzuje jednotlivé prvky managementu vysoké školy.
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (02.02.2021)
Literatura

Strategie vzdělávací politiky 2020. http://www.msmt.cz/ministerstvo/strategie-vzdelavaci-politiky-2020

Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké,výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období 2016 – 2020 http://www.msmt.cz/uploads/odbor_30/Jakub/DZ_2016_2020.pdf

Novela zákona o vysokých školách, 2016

Pravidla poskytovaní příspěvku a dotací VVS 2019

Individuální projekty národní pro oblast terciárního vzdělávání, výzkumu, vývoje a inovací  http://kredo.reformy-msmt.cz /; http://kvalita.reformy msmt.cz/ ; http://metodika.reformy-msmt.cz/

Poslední úprava: Mück David, Mgr. (02.02.2021)
Sylabus

1. Úvod do managementu vysokoškolských institucí.

2. Vysoké školy a společnost.

3. Vývoj vzdělávání a vzdělanosti dle potřeb trhu práce.

4. Strategie vysokoškolského vzdělávání v EU a v ČR.

5. Dlouhodobé záměry VŠ

6. Typy a počty vysokých škol.

7. Vysokoškolský zákon.

8. Vize, mise, strategie VŠ. Statut VŠ. Organizační struktura.

9. Pedagogická činnost, akreditace studijních programů/oborů.

10. Vědeckovýzkumná činnost VŠ.

11.  Rozvoj VŠ a zahraniční vztahy. Personální politika VŠ.

12.  Evaluace VŠ.

Poslední úprava: Mück David, Mgr. (02.02.2021)
Podmínky zakončení předmětu
Seminární práce na zadané téma. Rozsah 3 NS, kvalita obsahu, splnění osnovy. Zkouška - test znalostí.
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (02.02.2021)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK