|
|
|
||
Ústředním tématem předmětu jsou možnosti využití ICT v procesu učení a poznávání žáka. Pozornost bude věnována jednak metodickým ukázkám, jak rozvíjet žákovo myšlení v aktivitách s ICT, tak výsledkům výzkumů zabývajích se dopadem využití ICT na učení žáka.
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2011)
|
|
||
DOUGIAMAS, M. A Journey into Constructivism. http://dougiamas.com/writing/constructivism.html FREEDMAN, T. Computers in classrooms. http://terry-freedman.org.uk/artman/publish/article_1490.php#discreteICT http://terry-freedman.org.uk/artman/publish/article_1504.php. HARMS, W.F. What is Information? Three Concepts. In Biological Theory 1(3), 2006. s.230-242. HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola a matematika. Praha : Portál, 2001. HILLIS, W.D. Vzor v kameni. Jednoduché myšlenky, které řídí počítač. Praha : Academia, 2003. ISSACSON, W. Steve Jobs. PRÁH, 2011. LEAVITT, D. Muž, který věděl příliš mnoho. Dokořán Argo : Praha, 2007. OBLINGER, J., OBLINGER, D. Eds. Educating the Net Generation. EDUCASE Publishers, Boulder, CO, 2005. Dostupné na: <http://www.educause.edu/educatingthenetgen> MUDRÁK, D. Rozvíjení kompetence pro manipulaci se strukturami jako součást informační výchovy. Praha : PedF UK, 2007. Doktorandská práce. NOVAK, J.D., CAŇAS, J.A. The Theory Underlying Concept Maps and How to Construct and Use Them. http://cmap.ihmc.us/Publications/ResearchPapers/TheoryCmaps/TheoryUnderlyingConceptMaps.htm UDEN, L., BEAUMONT, C. Traditional vs. Cognitive Learning. Chapter in: Technology and Problem-Based Learning. 2006. SEMENOV, A., RUDČENKO, T., ŠEGLOVA, O. Informatica: Mathematical basics of thinking and communications. Worksheet 1-4. Moscow : INT, 1997. SEMENOV, A. ICT in Schools. A Handbook for teachers. UNESCO, 2005. Ed. J.Anderson. http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001390/139028e.pdf SMITH, G. Steve Wozniak. Pragma, 2007. http://www.cast.org/library/books/ltr/ http://archive.futurelab.org.uk/projects/ http://www.iea.nl/icils.html http://www.emtech.net/index.shtml http://teachertube.com/videoList.php?pg=featuredvideolist http://www.internettime.com/2010/05/state-of-informal-learning-address/ Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2011)
|
|
||
ICT jako nástroj pro žákovo učení a poznání
Výsledky některých výzkumů o dopadu ICT na učení žáků Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2011)
|