PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Didaktika ICT 02 - OKN2319811
Anglický název: ICT didactics 02
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2012
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z+Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 16 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D.
Prerekvizity : OKN2319711
Je prerekvizitou pro: OKN2319915, OKN2319911
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Předmět OKN2319811 navazuje na předchozí výuku didakticky zaměřených předmětů studia informačních a komunikačních technologií, zvláště pak na příslušné tematické celky z Edukační technologie a ICT ve vzdělávání. Předmět se zaměřuje především na praktické aspekty uplatnění konstruktivistické teorie učení, konstruktivních přístupů k edukaci a příslušných výukových metod. V souladu s převažující didakticko-metodickou orientací druhého cyklu studia je cílem předmětu rozvinout schopnost studentů didakticky a technicky vhodným způsobem transformovat nabyté vědomosti a dovednosti do reálných výukových aktivit s konstruktivním, resp. problémovým a projektovým zaměřením založených na využití ICT, a tak celkově zlepšit způsobilost studentů ve směru praktické aplikace ICT ve vzdělávání.
Poslední úprava: NEUMAJER/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2013)
Literatura

·       Voogt, J.; Knezek G. ed. International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education. Springer International Handbooks of Education, 2009. 1225 s. ISBN: 978-0387733142

·       BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/.

·       Portály zabývající se danou problematikou - především Učitelský spomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad.

·       Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu

·       Materiály a soubory předávané v průběhu semestru

Poslední úprava: NEUMAJER/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2013)
Sylabus

Teoretické základy

·       Aktuální výzkumy zabývající se využitím vzdělávacích technologií

·       Porovnání instruktivního a konstruktivního edukačního prostředí

·       Obraz školy 21. Století - žák, učitel, celá škola; problematika 1:1

·       Souvislosti s aktuálním vývojem našeho školství - standardy, kariérní řád, ověřování výukových výsledků

·       Teoretický popis procesu inovace výuky - difuzní model zavádění vzdělávacích technologií do škol

Metodické postupy

·       Instruktivní výukové aplikace (výukové programy a objekty, testy apod.)

·       Konstruktivní výukové aplikace (interaktivní hw+sw, simulace, webquest, vyprávění příběhů apod.)

·       Projektové metody, taxonomie výukových projektů využívajících technologie

·       Výukové hry

·       Víceuživatelská virtuální prostředí, rozšířená realita

·       Uplatnění nástrojů internetu 2. generace ve výuce

·       Volně dostupné zdroje výukových materiálů

·       Hodnocení výukových metod a výsledků

seMestrální práce

·       Online materiál dle specifikace vyučujícího reflektující získané znalosti probírané problematiky

Požadavky k zápočtu

·       Aktivní práce v seminářích, průběžné plnění úkolů

·       Vytvoření a obhájení zápočtové práce z oblasti zaměření předmětu

Zkouška

·       Prokázání příslušné úrovně vědomostí z oblasti zaměření předmětu

·       Prokázání způsobilosti aplikovat příslušné vědomosti při řešení praktických problémů

Poslední úprava: NEUMAJER/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2013)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK