|
|
|
||
Předmět OKN2319811 navazuje na předchozí výuku didakticky zaměřených předmětů studia informačních a komunikačních technologií, zvláště pak na příslušné tematické celky z Edukační technologie a ICT ve vzdělávání. Předmět se zaměřuje především na praktické aspekty uplatnění konstruktivistické teorie učení, konstruktivních přístupů k edukaci a příslušných výukových metod. V souladu s převažující didakticko-metodickou orientací druhého cyklu studia je cílem předmětu rozvinout schopnost studentů didakticky a technicky vhodným způsobem transformovat nabyté vědomosti a dovednosti do reálných výukových aktivit s konstruktivním, resp. problémovým a projektovým zaměřením založených na využití ICT, a tak celkově zlepšit způsobilost studentů ve směru praktické aplikace ICT ve vzdělávání.
Poslední úprava: NEUMAJER/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2013)
|
|
||
· Voogt, J.; Knezek G. ed. International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education. Springer International Handbooks of Education, 2009. 1225 s. ISBN: 978-0387733142 · BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/. · Portály zabývající se danou problematikou - především Učitelský spomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad. · Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu · Materiály a soubory předávané v průběhu semestru Poslední úprava: NEUMAJER/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2013)
|
|
||
Teoretické základy · Aktuální výzkumy zabývající se využitím vzdělávacích technologií · Porovnání instruktivního a konstruktivního edukačního prostředí · Obraz školy 21. Století - žák, učitel, celá škola; problematika 1:1 · Souvislosti s aktuálním vývojem našeho školství - standardy, kariérní řád, ověřování výukových výsledků · Teoretický popis procesu inovace výuky - difuzní model zavádění vzdělávacích technologií do škol Metodické postupy · Instruktivní výukové aplikace (výukové programy a objekty, testy apod.) · Konstruktivní výukové aplikace (interaktivní hw+sw, simulace, webquest, vyprávění příběhů apod.) · Projektové metody, taxonomie výukových projektů využívajících technologie · Výukové hry · Víceuživatelská virtuální prostředí, rozšířená realita · Uplatnění nástrojů internetu 2. generace ve výuce · Volně dostupné zdroje výukových materiálů · Hodnocení výukových metod a výsledků seMestrální práce · Online materiál dle specifikace vyučujícího reflektující získané znalosti probírané problematiky Požadavky k zápočtu· Aktivní práce v seminářích, průběžné plnění úkolů · Vytvoření a obhájení zápočtové práce z oblasti zaměření předmětu Zkouška· Prokázání příslušné úrovně vědomostí z oblasti zaměření předmětu · Prokázání způsobilosti aplikovat příslušné vědomosti při řešení praktických problémů Poslední úprava: NEUMAJER/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2013)
|