PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Výzkum v didaktice matematiky - OKN2310304
Anglický název: Research in Mathematics Education
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2011
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:kombinovaná
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (50)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc.
Vyučující: Mgr. Marie Tichá, CSc.
Prerekvizity : OKN2310002
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Předmět je zaměřen na utřídění základních poznatků o výzkumných metodách uplatňovaných v pedagogice v psychologii a především na jejich tvořivou aplikaci v didaktice matematiky a v reálném vyučování. Podstatnou součástí práce studentů bude zpracování projektu konkrétního výzkumu, jeho realizace a zpracování výzkumné zprávy. Obsahově bude předmět (vzhledem k časovým možnostem) zaměřen především na akční výzkum, protože jeho výsledky lze zpravidla ihned aplikovat do praxe.
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)
Cíl předmětu -

Cílem předmětu je orientovat se v základních metodách výzkumu v didaktice matematiky a být schopen navrhnout, realizovat a vyhodnotit experiment.

Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)
Literatura -

GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-x

GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6

CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1367-1

CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-68-0

PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum - uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-132-3

HEJNÝ, M. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN 1990. ISBN 80-08-01344-3

HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-581-4

HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (Eds.). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: UK v Praze, PedF, 2004. SBN 80-7290-189-3

HENDL, J. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005, ISBN 80-7367-040-2

Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)
Metody výuky -

Seminář a práce ve školách.

Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)
Sylabus -

Hlavní témata:

Základní výzkumné metody: Koncepce výzkumu, příprava scénáře, realizace, sběr dat, třídění dat, analýza.

Metody analýzy: Jevová analýza, atomární analýza, teorie generického modelu, teorie reifikace, teorie proceptu.

Orientační pohled na obecnější pedagogické metody.

Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK