V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Předmět je zaměřen na uspořádání, utřídění a aplikaci poznatků o výzkumných metodách uplatňovaných v didaktice matematiky, a to v oblasti teorie a zvláště praxe vyučování. Soustředíme se na akční výzkum, který vychází z aktuálních potřeb praxe a jehož výsledky lze bezprostředně aplikovat.
Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (11.09.2021)
|
|
||
· Ujasnit roli, přínos a možnosti akčního výzkumu v úsilí o zlepšování praxe, jaký je jeho cíl a charakteristiky, · rozvíjet schopnosti vidět a zdůvodnit potřebu a obsah provedení akčního výzkumu, · orientovat se v základních metodách akčního výzkumu a zdůvodnit obsah, · navrhnout, realizovat a vyhodnotit experiment. Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (11.09.2021)
|
|
||
K problematice metod výzkumu vybrat z publikací nebo jejich ekvivalent GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-x GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6 HENDL, J. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005, ISBN 80-7367-040-2 CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1367-1 CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-68-0 PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum - uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-132-3
K problematice obsahu inspirovat se například publikacemi HEJNÝ, M. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN 1990. ISBN 80-08-01344-3 HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-581-4 HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (eds.). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: UK v Praze, PedF, 2004. iSBN 80-7290-189-3 Hošpesová, A., Kuřina, F., Cachová, J., MACHÁČKOVÁ, J., ROUBÍČEK, F., Tichá , M., VANÍČEK, J. Matematická gramotnost a vyučování matematice, České Budějovice: JCU v Č.Budějovicích 2011, ISBN 978-80-7394-259-5 Kuřina, F., Cachová, J., Hošpesová, A., KupčákovÁ, M., PetraskovÁ, V., Saxl, I., Tichá , M. Matematika a porozumění světu : setkáni s matematikou po základní škole. Academia, Praha, 2009 ISBN 978-80-200-1743-7 NEZVALOVÁ, D. Akčním výzkumem k zlepšení kvality školy. e-Pedagogium (on-line) 2002, roč. 2, č.4. ISSN 1213-7499 STEHLÍKOVÁ, N., TICHÁ, M. (2011) Didaktika matematiky a její proměny. Pedagogická orientace 21 (2). Brno: PdF MU 2011, 156-170. ISSN 1211-4669 Stránky SUMA JČMF , Texty z projektu ESF Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (11.09.2021)
|
|
||
Seminář a práce ve školách.
V případě online výuky: bude organizována online výuka v ZOOM, přičemž bude vyžadována aktivní účast na této výuce, jejímž předpokladem je přítomnost kamery a mikrofonu na straně studenta. Předpokládá se, že online výuka bude probíhat v době, kdy je plánována v rozvrhu prezenční výuka předmětu. Jarmila Novotná is inviting you to a scheduled Zoom meeting. Topic: Výukový experiment Join Zoom Meeting Meeting ID: 753 462 6575
Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (11.09.2021)
|
|
||
Druhy a funkce didaktického výzkumu Základní výzkumné metody Akční výzkum Výzkumný projekt - etapy (problém/otázka, dosavadní poznatky, cíl, metody/sběr a zpracování dat, (harmonogram), interpretace výsledků, publikace) Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (11.09.2021)
|