V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
KZ spočívá v absolvování znalostního testu. Znalostní test se bude týkat tematických okruhů, které odpovídají sylabu předmětu. Součástí znalostního testu budou otevřené otázky a interpretace textů, které byly přednášejícím čteny a interpretovány. Minimální procentuální úspěšnost pro absolvování testu je 70% správně zodpovězených otázek a odpovídající interpretace textu.
Zápočtový test je možné vykonat celkem třikrát. Po třetím neúspěšném (opravném) pokusu následuje závěrečná možnost ústního přezkoušení. V případě ústního přezkoušení bude hodnocena znalost problematiky, jež byla náplní přednášek a písemná interpretace textu. Poslední úprava: Hlaváčková Fleischerová Andrea, PhDr., Ph.D. (17.09.2018)
|
|
||
Tematické okruhy: I. Mýtus
- mýtus jako symbolický výklad skutečnosti - mýtus jako zkušenost náboženská - mýtus a logos
II. Epos a mytologie, homérské eposy
- estetická zkušenost, estetický postoj, prožitek a básnictví, poetika - básníci a jejich filozofičtí interpreti: mezi filozofickou a literární hermeneutikou - múzičnost, inspirace, vize, zjevení, božské šílení: enthousiasmos a mania u Platóna, vřazení do širšího kontextu (Homér a Hésiodos; pseudo-Longínos), pozdější varianty platónského pojetí (pozdní středověk a renesance, romantismus)
III. Exegeze, interpretace, hermeneutika; alegorie
IV. Jednání a charakter - emoce, sebekontrola, exces; charakter a letory; parodie, komika, grotesknost; hellénistické školy a jejich vliv - čin a svoboda, rozhodování a osud; tragičnost, naděje, spása - literatura a rétorika, výchovná role literatury, politická role literatury
Poslední úprava: Hlaváčková Fleischerová Andrea, PhDr., Ph.D. (17.09.2018)
|