Reflexivní praxe z VV II - spec. VV - OKB7321326
Anglický název: Teaching Practice in Art Education II
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Helena Hazuková, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Ověřování a analýza dosažené úrovně ve výtvarné a psychodidaktické dimenzi profesní kompetence učitele ve výtvarné výchově: Příprava vyučovacích pokusů studentů a jejich realizace. Hodnotící reflexe dosažených výsledků.
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (27.04.2010)
Cíl předmětu

Rozvinout předpoklady studentů pro projektování, realizaci a hodnotící reflexi vlastní pedagogické činnosti i náhledu na proces a výsledek výtvarných činností žáků v rámci výtvarné dimenze programů předškolního vzdělávání.

Poslední úprava: HAZUKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2011)
Literatura
HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I.1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,1994. 36 s. (Připravováno přepracované vydání v r.2006)
HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,1995 . 57 s. (Připravováno přepracované vydání v r.2006)

ROESELOVÁ,V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. 1.vyd.Praha : Sarah,1997. 223 s. ISBN 80-902267-2-8.

ROESELOVÁ,V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. 1.vyd. Praha : Sarah, 2004. 265 s. ISBN 80-902267-5-2.

SLAVÍKOVÁ.V.;SLAVÍK,J.;HAZUKOVÁ,H. Výtvarné čarování. Artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. 1.vyd. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2000.179 s.ISBN 80-7290-016-1.

HAZUKOVÁ,H.- DVOŘÁKOVÁ,M. Situace ve výtvarné výchově.1.vyd.Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2002. 41 s. ISBN 80-7083-661-X.

HAZUKOVÁ,H.- DVOŘÁKOVÁ,M. Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy ( příkladový materiál). 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2002. 59 s. ISBN 80 -7083-660-1.

ŠUPŠÁKOVÁ,B.Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: GRADIENT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6.

HAZUKOVÁ,H.- DVOŘÁKOVÁ,M. Situace ve výtvarné výchově.1.vyd.Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2002. 41 s. ISBN 80-7083-661-X.

HAZUKOVÁ,H.- DVOŘÁKOVÁ,M. Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy ( příkladový materiál). 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2002. 59 s. ISBN 80 -7083-660-1.

SLAVÍK,J. Hodnocení v současné škole.(Východiska a nové metody v praxi).1.vyd.Praha : Portál, 1999. 192 s. ISBN 80-7178-262-9.

Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (27.04.2010)
Požadavky ke zkoušce


Formy kontroly předmětu: zápočet
Prezentace výsledků pedagogických pokusů studentů ve výtvarné výchově.

Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (11.10.2018)
Sylabus

Klíčová slova: Kompetence. informace, interpretace, rozhodování, individualita, sebevyjádření, pedagogické ovlivňování, očekávané a zvláštní..

Hodnocení jako prostředek, cíl a úkol ve výtvarné výchově. Pedagogicko - diagnostické aspekty výtvarných činností

Teorie: Ověřování a analýza dosažené úrovně ve výtvarné a psychodidaktické dimenzi profesní kompetence učitele ve výtvarné výchově: Příprava vyučovacích pokusů studentů a jejich reflexe

Praxe:Vytváření hodnotícího náhledu na dosažené výsledky výtvarné činnosti dětí i činnosti učitelky. Odvozování informací z dětského výtvarného projevu pro pedagogické rozhodování ve výtvarné výchově. Principy a strategie zpracování vlastní reflektované zkušenosti.

Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2012)
Podmínky zakončení předmětu

zápočet

Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2012)