|
|
|
||
I. Dětský výtvarný projev jako specifický fenomén ontogeneze: Stádia, charakteristické rysy, individuální rozdíly a typologické inklinace v dětském výtvarném projevu.
II. Dimenze estetických interakcí, jejich zvláštnosti a prostředky: výtvarná výchova jako tvořivě výrazová disciplína na pre-primárním a primárním stupni vzdělávání. Předpoklady a fáze výtvarného vnímání a výtvarné tvorby. Umělecké dílo jako znakový systém a objekt vnímání ve vzdělávacích kontextech. Teoretické rámce současné výtvarné výchovy
Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (02.03.2015)
|
|
||
Cíl výuky: Vytvořit předpoklady pro poučený náhled na dětský výtvarný projev a položit základy kompetentního rozhodování učitele v situacích výtvarné výchovy na primárním stupni vzdělávání Stimulovat provázání výtvarné a psychodidaktické dimenze profesní kompetence učitel. Rozvíjet funkční slovník učitele ve výtvarné výchově pro pojmenování jevů a činitelů v situacích výtvarné výchovy.
Poslední úprava: NOVOM8AP (19.02.2013)
|
|
||
áíHAZUKOVÁ,H.;ŠAMŠULA,P. Didaktika výtvarné výchovy I. 3.vyd. Praha: Univerzita Karlova, vydavatelství Karolinum, 1991.117 s. ISBN 80-7066-368-5. HAZUKOVÁ,H.;ŠAMŠULA,P. Didaktika výtvarné výchovy I. 3. přeprac.vyd. Praha: Univerzita Karlova, vydavatelství Karolinum, 2005. cca 130 s. ISBN dosud nemá, v tisku. ŠUPŠÁKOVÁ,B. Detský výtvarný prejav. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 2000. 184 s. ISBN 80-968441-0-5 UŽDIL,J. Výtvarný projev a výchova. 2.doplněné vyd. Praha: SPN ,1978. 333 s. ISBN nemá
Odborná literatura II : HLAVSA,J. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. 1. vyd.Praha : SPN,1986.189 s. ISBN nemá. KULKA,J. Psychologie umění. 1.vyd. Praha: SPN, 1990. 435 s. ISBN 80-04-23694-4. ŠAMŠULA,P. Obrazárna v hlavě 1 - 2 . Výtvarná čítanka pro 2.- 5. ročník základní školy. 1.vydání. Praha : Práce 1996. 96 s. ISBN 80-208-0380-7. ŠAMŠULA,P.; HIRSCHOVÁ,J. Průvodce výtvarným uměním IV.1.vyd. Praha: Práce,1994.128 s. ISBN 80-208-0008-5. ŠUPŠÁKOVÁ,B. Rozhovory o umení - východisko poznávania a osvojovania si všetkých foriem vizuálnej komunikácie a kultúry. In ŠUPŚÁKOVÁ,B.Projetky a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6. ŠAMŠULA,P. Obrazárna v hlavě 1 - 2 . Výtvarná čítanka pro 2.- 5. ročník základní školy. 1.vyd. Praha: Práce 1996. 96 s. ISBN 80-208-0380-7.
Poslední úprava: NOVOM8AP (07.02.2013)
|
|
||
Formy kontroly předmětu: zápočet. Bližší požadavky jsou zadávány vyučujícím. Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (02.03.2015)
|
|
||
Obsah - klíčová slova: Výtvarné dispozice, ontogeneze, estetická interakce, jev a interpretace, tvořivost, náhled, zodpovědnost. estetická interakce, výtvarné vnímání, imaginace, tvorba, znak, výraz, význam, forma, reflexe, edukační procesu
Poslední úprava: NOVOM8AP (19.02.2013)
|
|
||
Zápočet Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (02.03.2015)
|