|
|
|
||
Umění jako prostředek komunikace a jeho výrazové prostředky. Vztah umělec - umělecké dílo - skutečnost, jeho
historické proměny a psychologické a sociální aspekty. Kulturní, sociální a individuální vazby významů uměleckého
díla a možnosti jeho interpretace.
Cíl : motivovat studenty ke zvýšenému zájmu o obor, položit základy k vytvoření poučeného náhledu na obecné
nadčasové problémy teorie umění a estetiky, dalšího rozvoje oborového myšlení, postupného budování funkčního
slovníku učitele výtvarné výchovy se zvláštním zřetelem na schopnost vyjádření výtvarného zážitku a divácké
interpretace uměleckého díla.
Poslední úprava: KITZL8AP (02.10.2016)
|
|
||
Cíl výuky: Cílem tohoto oborového prosemináře je motivovat studenty ke zvýšenému zájmu o obor, položit základy k vytvoření poučeného náhledu na obecné nadčasové problémy teorie umění a estetiky a dalšího rozvoje oborového myšlení. V oblasti oborové terminologie přesvědčit studenty o nezbytnosti postupného budování funkčního slovníku učitele výtvarné výchovy, se zvláštním zřetelem na schopnost vyjádření výtvarného zážitku. Poslední úprava: KITZL8AP (02.10.2016)
|
|
||
BLÁHA,J.; SLAVÍK,J.: Souřadnice výtvarného umění.1.vyd. Jinočany: H and H, 1992.67 s. ISBN nemá BLÁHA,J.: Estetická výchova pro střední školy, 2. díl - Umění jako obraz doby. 1.vyd.Praha : Scientia Medica, 2001. 80 s. ISBN 80-85526-71-9. KULKA,J.: Psychologie umění. 1.vyd .Praha: SPN, 1990. 435 s. ISBN 80-04-23694-4. KULKA, T. Umění a kýč. Praha: Torst, 2000. 1. vydání. 292 s. ISBN 80-7215-128-2. ŠAMŠULA,P.: Obrazárna v hlavě 1 - 2 . Výtvarná čítanka pro 2.- 5. ročník základní školy. 1.vydání. Praha : Práce 1996. 96 s. ISBN 80-208-0380-7. TŘEŠTÍK,M.: Umění vnímat umění. Guerilla writing about art. 1. vydání. Praha: Gasset, 2011. 228 s. ISBN:978-80-87079-15-7. WELTONOVÁ,J.: Jak vnímat obrazy. Bratislava: Perfekt, 1995. 1. vydání. 64 s. ISBN 80-85261-81-2. ZUSKA,V. Estetika (úvod do současnosti tradiční disciplíny).1.vydání. Praha: Triton, 2001. 131 s. ISBN 80-7254- 194-3. Poslední úprava: KITZL8AP (02.10.2016)
|
|
||
* Formy výuky studijního předmětu : přednáška 2 seminář 0 Poslední úprava: KITZL8AP (02.10.2016)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: Úspěšné splnění seminární práce Poslední úprava: KITZL8AP (02.10.2016)
|
|
||
Obsah - klíčová slova: Umělec, umělecké dílo, umění jako výraz, komunikace, forma, jazyk výtvarného sdělení, interpretace uměleckého díla, reflexe, edukace, předškolní vzdělávání Poslední úprava: KITZL8AP (02.10.2016)
|
|
||
zápočet Poslední úprava: KITZL8AP (02.10.2016)
|