PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Teoretické základy TV I pro specializaci TV - OKB7320144
Anglický název: Theoretical bases of P. E. I. for school specilization P. E.
Zajišťuje: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Jiří Hrabinec, CSc.
Vyučující: doc. PhDr. Jiří Hrabinec, CSc.
Je prerekvizitou pro: OKB7320335
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Teorie a praxe z hlediska potřeb učitele MŠ. Tělesná kultura jako sociokulturní jev. Vývoj vybraných didaktických systémů TV. Místo pohybu v životě jedince i společnosti. Pohyb a somatomentální vývoj osobnosti. Hypokineze a její důsledky. Zdravotně orientovaná zdatnost. Tělesná cvičení jako prostředek a učivo. Motorické schopnosti a dovednosti. Tělesná výchova, sport a pohybová rekreace a jejich funkce. Tělesná kultura, životní styl.
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (27.04.2010)
Literatura

Hájek, J. Antropomotorika. Praha: UK PedF, 2001.

Hodaň, B. Úvod do teorie tělesné kultury. Olomouc: UP, 2000.

Hogenová, A. Kvalita života a tělesnost. Praha: Karolinum, 2001.

Hrabinec, J. Prostor pro porozumění tělesné kultuře. In: Prostory porozumění - výchova umění, sport. Praha: UK PeDF., 2003, str. 56 - 62.

Kosl, J., Štumbauer, J., Wajc, M. Vybrané kapitoly z dějin tělesné kultury I. - III. Praha: UK FTVS, 1999.

Rýdl, M. Kapitoly z filosofie tělesné kultury. Praha: UK, 1993.

Slepičková, I. Sport a volný čas. Praha: Karolinum, 2000.

Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (27.04.2010)
Sylabus

Teorie a praxe z hlediska potřeb učitele MŠ. Tělesná kultura jako sociokulturní jev, její místo v kulturním vývoji lidstva a měnící se role v různých společensko-historických podmínkách. Vývoj vybraných didaktických systémů TV ve starověku, středověku a novověku. Místo pohybu v životě jedince i společnosti. Pohyb a somatomentální vývoj osobnosti - zejména v předškolním a mladším školním věku. Hypokineze a její důsledky. Zdravotně orientovaná zdatnost. Tělesná cvičení jako prostředek a učivo. Motorické schopnosti a dovednosti. Tělesná výchova, sport a pohybová rekreace a jejich funkce. Pohybová rekreace dětí.

Tělesná kultura, životní styl a kultura života. Tělesná výkonnost a problematika sportu dětí předškolního a mladšího školního věku. Kinantropologie jako vědní obor.

Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (27.04.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK