V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
Integrativní HV v MŠ - OKB7308143
|
|
|
||
Budou vytyčeny úkoly a obsah hudební výchovy v mateřské škole (činnostní pojetí, podíl hudební výchovy v etické výchově, budou kriticky zhodnoceny minulé osnovy a současný stav a potřeby hudební výchovy v mateřské škole a na 1. stupni základních škol z hledisek závěrů soudobých mezinárodních kongresů EAS a uskutečňované pedagogické reformy. Studenti budou vedeni k tomu, aby pochopili hudební výchovu z pedagogického, psychologického a sociologického hlediska.
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
|
|
||
Cílem předmětu je uvést studenty do oblastí, kterými se zabývá integrativní hudební pedagogika a polyestetická výchova.
Cílem předmětu je uvést studenty do oblastí, kterými se zabývá integrativní hudební pedagogika a polyestetická výchova.Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
|
|
||
KODEJŠKA,M. Integrativní hudební výchova dítěte předškolního věku. Praha : PedF UK 2002, 1. vydání, s.76, ISBN:80-7290-080-3.
ZEZULA,J.-JANOVSKÁ,O. Hudební výchova v mateřské škole. Praha:SPN 1985,2.vydání, s.280.
KODEJŠKA,M. Hudební výchova dětí předškolního věku. II. Hudební prostředí v rodině a MŠ. Praha:UK 1991, 1. vydání, s.60, ISBN:382-169-91.
HERDEN,J. Hudební hodinky pro táty a maminky. Praha: Rodiče 2004, 1.vydání,s.141, ISBN:80-86695-46-8.
HERDEN,J.Hudba jako řeč. O poslechu doma i ve škole. Praha: Scientia,spol.s.r.o.1998, 1. vydání, s.89, ISBN:80-7183-126-3.
KRBAŤA, P. Psychológia hudby nielen pre hudebníkov. Prešov 1994. ISBN 80-967089-4-5.
SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ. Praha : SPN 1985. s.311.
SEDLÁK, F. Základy hudební psychologie. Praha : SPN 1990. ISBN 80-04-20587-9.
SEDLÁK, F. Psychologie hudebních schopností a dovedností. Praha : Supraphon 1989. ISBN 80-7058-073-9.
HUDEBNÍ VÝCHOVA. Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Praha: UK v Praze - Pedagogická fakulta, ISSN 1210-3683.
MÚZY V ŠKOLE. Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a miimoškolní. Banská Bystrica: FHV UMB, ISSN1335- 1605.
KODEJŠKA,M. Integrativní hudební výchova dítěte předškolního věku. Praha : PedF UK 2002, 1. vydání, s.76, ISBN:80-7290-080-3.ZEZULA,J.-JANOVSKÁ,O. Hudební výchova v mateřské škole. Praha:SPN 1985,2.vydání, s.280.KODEJŠKA,M. Hudební výchova dětí předškolního věku. II. Hudební prostředí v rodině a MŠ. Praha:UK 1991, 1. vydání, s.60, ISBN:382-169-91.HERDEN,J. Hudební hodinky pro táty a maminky. Praha: Rodiče 2004, 1.vydání,s.141, ISBN:80-86695-46-8.HERDEN,J.Hudba jako řeč. O poslechu doma i ve škole. Praha: Scientia,spol.s.r.o.1998, 1. vydání, s.89, ISBN:80-7183-126-3.KRBAŤA, P. Psychológia hudby nielen pre hudebníkov. Prešov 1994. ISBN 80-967089-4-5.SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ. Praha : SPN 1985. s.311.SEDLÁK, F. Základy hudební psychologie. Praha : SPN 1990. ISBN 80-04-20587-9.SEDLÁK, F. Psychologie hudebních schopností a dovedností. Praha : Supraphon 1989. ISBN 80-7058-073-9.HUDEBNÍ VÝCHOVA. Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Praha: UK v Praze - Pedagogická fakulta, ISSN 1210-3683.MÚZY V ŠKOLE. Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a miimoškolní. Banská Bystrica: FHV UMB, ISSN1335- 1605. Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
|
|
||
V plánovaném rozsahu kombinovaného studia bude v seminářích uplaťnována přednášková metoda a dialogické metody práce. Bude zadáno zpracování hudebně pedagogické a psychologické téma, které si student připraví pro přímou prezentaci před studijní skupinou. Témata budou vycházet ze skripta vyučujícího, která se přímo vztahují k uvedenému předmětu. Přípravu referátu budou studenti konzultovat v průběhu semestru. Výuka učitele bude směřovat k tomu, aby studenti vypracovali vlastní tvořivou hudební pohádku pro předškolní děti. Tu pak budou názorně představovat před studijní skupinou. Od učitele obdrží další odborné prameny pro svá vystoupení.
V plánovaném rozsahu kombinovaného studia bude v seminářích uplaťnována přednášková metoda a dialogické metody práce. Bude zadáno zpracování hudebně pedagogické a psychologické téma, které si student připraví pro přímou prezentaci před studijní skupinou. Témata budou vycházet ze skripta vyučujícího, která se přímo vztahují k uvedenému předmětu. Přípravu referátu budou studenti konzultovat v průběhu semestru. Výuka učitele bude směřovat k tomu, aby studenti vypracovali vlastní tvořivou hudební pohádku pro předškolní děti. Tu pak budou názorně představovat před studijní skupinou. Od učitele obdrží další odborné prameny pro svá vystoupení.Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
|
|
||
zápočet
zápočetPoslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
|
|
||
Obsahovým námětem seminářů bude charakteristika hudebních vloh, hudebních schopností a jejich rozdělení, hudební ontogeneze u dítěte od jeho narození do 6ti let - ovšem v integraci s rozvojem ostatních esteticko výchovných schopností. Obsah předmětu zahrnuje i podstatu a rozvoj polyestetické výchovy u dětí v předškolním věku. Konkrétním úkolem bude vytvořit pro děti v předškolním věku poutavý příběh nebo pohádku, ve které se propojí jednotlivé součásti estetické výchovy. Doporučuje se užívat např. přímé řeči, obsah zvýraznit nakresleným obrázkem, vyrobenou učební pomůckou. Emocionální prožitek obsahu pohádky nebo příběhu je třeba prohloubit vlastní písní, která se váže k obsahu. Důležité je zachovat tři hlediska: psychologické- přiměřenost znakům dětské psychiky, estetické - kvalita uměleckého projevu, výchovné - morálně etický obsah sdělení.
Obsahovým námětem seminářů bude charakteristika hudebních vloh, hudebních schopností a jejich rozdělení, hudební ontogeneze u dítěte od jeho narození do 6ti let - ovšem v integraci s rozvojem ostatních esteticko výchovných schopností. Obsah předmětu zahrnuje i podstatu a rozvoj polyestetické výchovy u dětí v předškolním věku. Konkrétním úkolem bude vytvořit pro děti v předškolním věku poutavý příběh nebo pohádku, ve které se propojí jednotlivé součásti estetické výchovy. Doporučuje se užívat např. přímé řeči, obsah zvýraznit nakresleným obrázkem, vyrobenou učební pomůckou. Emocionální prožitek obsahu pohádky nebo příběhu je třeba prohloubit vlastní písní, která se váže k obsahu. Důležité je zachovat tři hlediska: psychologické- přiměřenost znakům dětské psychiky, estetické - kvalita uměleckého projevu, výchovné - morálně etický obsah sdělení.Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
|
|
||
Žádné Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2010)
|