PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Hlasová výchova a intonace II - OKB7308138
Anglický název: Vocal Technique et Sight Singing II
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2011
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 3 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Alena Tichá, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Marie Křovinová
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace - angličtina
Fundamentals of proper vocal and singing technique in singing. Fundamentals of intonation in practice. Theoretical issues of vocal hygiene. Characteristics of children's voice and its development possibilities. Theoretical issues of amusia, correcting incantability.
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2010)
Cíl předmětu

Procvičování a upevňování správné hlasové techniky a intonačních dovedností. Metodika práce s dětmi hudebně a pěvecky zaostávajícími-elementární intonace.

Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2010)
Požadavky ke zkoušce

Aktivní účast na seminářích, splnění závěrečného testu shrnujícího probranou látku (viz intonace). Zpěv 20ti písní (lidových a dětských umělých).

Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2010)
Sylabus

V rámci pěvecké techniky budou procvičovány základní pěvecké dovednosti: měkký hlasový začátek, intonačně přesné nasazení tónu ve vyšší a nižší hlasové poloze, pěvecká výslovnost, rozšiřování hlasového rozsahu, vyrovnávání znění hlasu (vyrovnávání hlasových poloh a znění vokálů). Při interpretaci vybraných písní bude věnována pozornost pěveckému frázování a uplatnění adekvátních pěveckých vazeb (non legato, staccato, legato). Součástí bude i výchova k správné technice mluvního projevu (posazení mluvního hlasu do rezonance a volba optimální individuální hlasové polohy) a k uplatnění výrazových prostředkům mluvy (tempo řeči, modulace hlasu, způsob frázování v mluvního projevu atp.) v komunikaci s dítětem.

Obsah intonace: intonace a sluchová analýza volných nástupů v dur - procvičování, opěrné písně pro intonaci základních intervalů (vzestupně): v. a m. 2, v. a m.3., č.4., č.5., v. a m.6., m.7., č.8, intonace sekundových a terciových diatonických postupů v dur, T5 dur a moll v kombinaci se sec. postupy (v dur a harmonické moll). Notový zápis slyšené melodie.

V rámci rozvoje rytmického cítění se budeme věnovat: reprodukci a analýze rytmických modelů ve 2dobém a 3dobém metru s využitím tečkovaného rytmu, šestnáctinových hodnot, triol, synkop.

Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2010)
Vstupní požadavky

Zdravý hlas, zvládnutí základních pěveckých a intonačních návyků (sluchová analýza a intonace volných nástupů v dur + základních intervalů vzestupně), zápis snadných rytmických modelů ve 2dobém a 3dobém metru, znalost 10 písní pro děti.

Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK