V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Zevrubný přehled světových dějin hudby, zevrubný přehled českých dějin hudby, hudební ukázky zastupující jednotlivé styly a skladatele, hra na zobcovou sopránovou flétnu, hra 20 určených písní pro děti v předškolním věku ve dvou durových tóninách, opakování základů hudební teorie z prvního semestru ke zkoušce na konci druhého semestru, představení modelu zkoušky.
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2012)
|
|
||
Cílem semináře Základy Hv pro specializaci Hv II je další prohloubení studia hudební výchovy v oblasti světových a českých dějin hudby. V semináři budou položeny základy hry písní na zobcovou sopránovou flétnu a studenti budou připraveni na dílčí zkoušku z této discipliny na konci druhého semestru studia. Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2012)
|
|
||
DANIEL,L. Škola hry na sopránovou zobcovou flétnu. Praha: Panton 1987, 12. vydání, s.37, ISBN:35-091-87. KODEJŠKA,M.- VEREB,J..Hra na zobcovou sopránovou flétnu. Praha:vlastní pomocný materiál pro studenty 1995, s. 13. KODEJŠKA,M.-POPOVIČ,M. Příručka klavírních doprovodů a dirigování písní v MŠ a ZŠ. Praha:Portál 1996, 1. vydání, s.117, ISBN::80-7178-099-5. TVRDOŇ,J. Dějiny hudby. Bratislava:SPN 1973, 1.vydání, s.512, ISBN:67-363-73. KOUTSKÝ,J. Hudba kamarád. Praha :Nakladatelství H+H 1992, 1. vydání,s.33, ISBN:80-85467-86-0. Hudební výchova. Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. UK v Praze - Pedagogická fakulta, Praha. ISSN 1210-3683. Múzy v škole. Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. FHV UMB, Banská Bystrica, ISSN1335- 1605
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2012)
|
|
||
V plánovaném rozsahu přímého vyučování v kombinované formě studia budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce. Studentům budou v nepřímé formě vzdělávání zadávány domácí práce v oblastech studia doporučené literatury z dějin hudby a poslechu hudby vybraných hudebních ukázek, které se vztahují k dějinám hudby. Studentům budou zadávány také domácí práce k přípravě na závěrečný písemný test z dějin hudby. V průběhu semestru se uskuteční kolektivní názorná výuka hry na zobcovou sopránovou flétnu dle metodické pomůcky uvedené v literatuře.Protože studenti s prohloubenou specializací už mají určité dovednosti v této disciplině, budou si je dále rozšiřovat o hru písní v dalších tóninách. V seminářích bude kolektivně rekapitulována probraná látka z prvního semestru v oblastech hudební teorie, zpěvu písní pro předškolní děti a jejich dirigování. Studenti obdrží od vyučujícího vzory testů z dějin světové a české hudby, jejichž obdoba bude uplatněna u dílčí zkoušky na konci druhého semestru studia. Model zkoušky na konci druhého semestru bude konkrétně přiblížen a bude oznámen i systém jejího hodnocení. Studenti budou studovat odborný časopis Hudební výchova a pořizovat si výpisky z článků, které se vztahují k hudební pedagogice ve škole. Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2012)
|
|
||
zápočet, dílčí zkouška Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2012)
|
|
||
Počátky světových dějin hudby až k baroku, Benátská opera, Neapolská opera, Mistr oratoria - Georg Friedrich Händel, Mistr varhaní tvorby - Johan Sebastian Bach, předklasicismus- tzv. Manheimská škola, klasicismus v díle Josefa Haydna, Wolfganga Amadea Mozarta a Ludvika van Beethovena, charakteristika a vybraní zástupci romantismu - Gioacchino Rossini, Edvard Grieg , Fryderyk Chopin a později Michal Ivanovič Glinka, Petr Iljič Čajkovskij aj., charakteristika novoromantismu v dílech Richarda Wagnera, Franze Liszta, Hectora Berlioze, Modesta. P. Musorgského, Bedřicha Smetany aj., Camill Saint-Saens, Georges Bizet a později impresionismus a jeho představitelé (Cloude Debussy, Maurice Ravel), současná klasická hudba. Počátky české hudební kultury,význam Univerzity Karlovy, husitské písně -mariánské a velikonoční,duchovní písně pražské a táborské, doba renesance - Literátská bratrstva, Kryštof Harant z Polžic a Bezdružic, Jan Blahoslav, J.Á.Komenský, doba baroka - Adama Michnu z Otradovic, Pavel Vejvanovský, Jan Dismas Zelenka, Bohuslav Matěj Černohorský, předklasicismus - Fr. V. Míča, Jan Václav Stamic aj, klasicismus a představitelé hudební emigrace, domácí skladatelé J.L. Dusík, J. H. Voříšek, později bratři Škroupovi, Jan Jakub Ryba, František Škroup a jiní, novoromantismus v kontextu se světovou hudbou a díla Bedřicha Smetany, Antonína Dvořáka, Zdeňka Fibicha, další vývoj v Čechách a na Moravě v dílech Leoše Janáčka, Vítězslava Nováka, Josefa Suka, J.B. Foerstera, první polovina 20. století v dílech Bohuslava Martinů, Jaroslava Ježka, konec minulého století a současná česká hudba. Studenti budou mít k dispozici nahrané ukázky 30 skladeb světové hudby, které dokládají probrané učivo z dějin hudby. Součástí zkoušky bude sluchový test z těchto ukázek. Vzory studijní pomocné literatury a vzory testů z dějin hudby vypracoval vyučující uvedeného studijního předmětu. V rámci semináře bude probíhat výuka hry písní pro děti předškolního věku na zobcovou sopránovou flétnu. Všichni se určené písně naučí hrát ve dvou tóninách. Budou to písně určené pro děti předškolního věku. Od vyučujícího dostanou zpracovaný metodický návod ke hře na zobcovou sopránovou flétnu. Náplní předmětu je utvářet praktické dovednosti ve hře na klavír Zpěv určených písní a jejich doprovod na klavír, včetně elementárních základů taktovací techniky je důležitou součástí výuky ve 2. semestru. Všechny písně interpretují studenti nejméně ve dvou tóninách pomocí základních akordů T,S,D a ve stylizovaném doprovodu. Studenti budou studovat odborný časopis Hudební výchova a pořizovat si výpisky z článků, které se vztahují k hudební pedagogice ve škole. Studenti si také osvojí nejméně 5 klavírních přednesových skladeb pro děti předškolního věku (výběr z klavírního semináře podle programu C nebo B) a budou je interpretovat v rámci dílčí zkoušky na konci 2. semestru. Zkouška se skládá: z písemného testu ze všeobecné hudební teorie z písemného testu z dějin české a světové hudby z poslechového testu hudebních ukázek české a světové hudby z individuální praktické zkoušky ze hry určených 20 písní pro předškolní děti z individuální praktické zkoušky ze hry připravených 5 skladeb pro předškolní děti z individuální praktické zkoušky ze hry 20 písní na sopránovou zobcovou flétnu Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2012)
|
|
||
Žádné Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2010)
|