PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Vstupně výstupní komunikace - OKB2319612
Anglický název: I /O Communication
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Prerekvizity : OKB2319511
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Posláním předmětu je přiblížit studentům procesy automatizace a robotizace z běžné denní praxe, přiblížit problematiku CNC strojů, automatů a počítačového řízení výroby. Základním cílem předmětu Vstupně výstupní komunikace je praktické seznámení se školními systémy podporujícími výuku robotizace. Výuka předmětu se zaměří rovněž na rozvíjení programátorských technik v ikonicko-grafických vývojových prostředích, která plnohodnotně disponují standardními programovací prvky jako jsou cykly, podmínky, práce s řetězci, rozsáhlým matematickým aparátem a silnou podporou grafických presentací výsledků.
Poslední úprava: LAPES/PEDF.CUNI.CZ (17.12.2015)
Literatura

BAUM, D. Definitive Guide to LEGO MINDSTORMS. 2nd Edition. Berkeley : Apress, 2002.
BAUM, D. et al. Extreme Mindstorms: an Advanced Guide to Lego Mindstorms. Berkeley : APress, 2000.
ERWIN, B. Creative projects with LEGO Mindstorms. Boston : Addison-Wesley, 2001.
FERRARI, M. et al. Building Robots With Lego Mindstorms : The Ultimate Tool for Mindstorms Maniacs. Osborne : Syngress, 2001.
FERRARI, M. et al. LEGO Mindstorms Masterpieces: Building Advanced Robots. Osborne : Syngress, 2003.
HÄBERLE, H. a kol. Průmyslová elektronika a informační technologie. Praha : Sobotáles, 2003.
HILL, T. Production / Operations Management. Cambridge : McGraw-Hill, 1991.
SENN, J. A. Information Technology: Principles, Practices, and Opportunities. 3rd Edition. New Delhi, Prentice Hall, 2003.
WILCHER, D. LEGO Mindstorms Mechatronics : Using Systems and Controls to Build Sophisticed Robots. New York : McGraw-Hill/TAB Electronics, 2003.

Poslední úprava: LAPES/PEDF.CUNI.CZ (17.12.2015)
Sylabus

Základní pojmy a obecné principy kybernetiky a robotechniky
Systémy robotů a průmyslových manipulátorů
Řídicí systémy robotů
Vztahy mezi konstrukčním řešením robotů a jejich užitnými vlastnostmi
Softwarové vybavení řídicích systémů robotů, obecné a problémově orientované programovací jazyky
Organizační zajištění kooperace robotů a průmyslových manipulátorů s klasickými výrobními zařízeními
Modelování činnosti robotu využitím systému ROBOLAB a LEGO MINDSTORMS

Poslední úprava: LAPES/PEDF.CUNI.CZ (17.12.2015)
Podmínky zakončení předmětu

Podmínky pro získání KZ z předmětu Vstupně/výstupní komunikace

  • Aktivní práce v seminářích; průběžné řešení úloh reflektujících probíraná témata; závěrečná kompletace v kurzu využívané robotické sady do původního stavu.
  • Vytvoření, prezentace a obhajoba závěrečné práce - vlastního tvůrčího projektu z oblasti robotiky - s využitím robotických sad Lego.
Požadavky na práci a další informace:
- Práce bude mít podobu praktického projektu z oblasti robotiky zahrnujícího etapy plánování (návrhu), přípravy, stavby a programování robota a současně též prezentaci celé práce ostatním účastníkům kurzu.
- Podmínkou udělení KZ je rovněž zhotovení dokumentace k projektu (např. prezentace, doprovodné materiály, fotografie, video). 
- Pro projekt lze využít robotické sady Mindstorms NXT, ev. s variantní nadstavbou v podobě sady Lego eLab nebo Lego Robolab.
- Jediným tematickým omezením projektu je jeho využitelnost při výuce na ZŠ nebo SŠ.
  • Prokázání příslušné úrovně vědomostí při obhajobě práce a související rozpravě tematicky orientované do oblasti zaměření předmětu.
  • Prokázání odpovídajících teoretických/praktických znalostí a dovedností při řešení úloh z oblasti robotiky.
Poslední úprava: LAPES/PEDF.CUNI.CZ (17.12.2015)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK