PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Tvorba a design multimediálních aplikací - OKB2319611
Anglický název: Building and Designing Multimedia Applications
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Prerekvizity : OKB2319514
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Studijní předmět Tvorba a design multimediálních aplikací navazuje obsahově na předmět Multimediální systémy, a to ve směru teorie a praxe tvorby multimediálních aplikací. Jeho úkolem je poskytnout studentům možnost prohloubit vědomosti a dovednosti z oblasti multimédií z pohledu zdůrazňujícího tvůrčí práci s příslušnými technickými a programovými prostředky. Cílem studijního předmětu je prohloubit příslušné znalosti studentů a rozvinout jejich kompetence v oblasti přípravy, vlastní tvorby a využívání multimediálních aplikací a vybavit je způsobilostí pro samostatnou práci s rozsáhlejšími a náročnějšími multimediálními aplikacemi a projekty. Předmět je zaměřen na pochopení koncepčních, funkčních a estetických hledisek tvorby multimediálních aplikací v kontextu moderních trendů v oblasti multimédií a informačních technologií a činnosti při zpracování obrazových a zvukových dat na počítači. Dále se předmět zaměřuje na funkční charakteristiky vybraných programových nástrojů pro práci s multimediálními aplikacemi a práci s nelineárními editačními systémy.
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (04.02.2013)
Literatura
  • CALVERLEY, G., CHILDS, M., SCHNIEDERS, L. Video for education. Lulu.com, 2008.
  • BERÁNEK, P. Digitální video v praxi. Praha : Unis publishing. 2001.
  • ČADA, O. Digitální video krok za krokem. Praha : Grada Publishing, 2002.
  • FINNEY, A., ENGLAND, E. Managing Multimedia: Project Management for Interactive Media. Boston : Addison-Wesley, 2002.
  • GRACE, R. Hudba a zvuk na počítači. Praha : Grada Publishing, 1998.
  • HAMLIN, J. S. Grafika a animace. Brno : Unis Publishing, 2000.
  • CHAPMAN, N., CHAPMAN, J. Digital Multimedia. Boston : Addison-Wesley, 2001.
  • JUŘICA, J. Video na počítači. Praha : Computer Press, 2002.
  • KALBAG, A. Počítačová grafika a animace. Bratislava : Príroda, 2001.
  • KOHOUTKOVA, J. Hypermedia Interfaces to Relational Data Structures. Amsterdam : Universiteit van Amsterdam, 2003.a
  • PECINOVSKÝ, J. Upravujeme digitální video. Praha : Grada Publishing, 2002.
  • RAMBOUSEK, V. a kol. Technické výukové prostředky. Praha : SPN, 1989.
  • SUTCLIFFE, A. Multimedia and virtual reality: designing usable multisensory user interfaces. Mahwah, N.J. : Lawrence Erlbaum, 2003.
  • MADDEN, L. Professional Augmented Reality Browsers for Smartphones: Programming for junaio, Layar and Wikitude (Wrox Programmer to Programmer). United Kingdom: John Wiley & Sons, 2011. ISBN 978-1119992813.
  • KENT, J. The Augmented reality Handbook - Everything you need to know about Augmented reality. Tebbo, 2011. ISBN 978-1743040942.
  • Server o digitálním příjmu a vysílání http://www.digitaltv.cz/
  • Server o problematice 3D grafiky a digitálních médií http://3dgrafika.cz/
  • Server o problematice digitální techniky http://www.jukon.cz/
  • Server o problematice digitální televize http://www.digitaltelevision.com/
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (03.12.2014)
Požadavky ke zkoušce

Požadavky ke klasifikovanému zápočtu

  • Aktivní práce v seminářích a průběžné plnění úkolů zadaných v prostředí Moodle
  • Semestrální práce dle zadání odevzdaná do daného termínu
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (03.12.2014)
Sylabus

ZÁKLADNÍ POJMY

  • Multimédia
  • Jednotlivé multimediální složky
  • Grafické prvky, zvuky, video, prvky rozšířené reality

DRUHY A VLASTNOSTI MULTIMEDIÍ A JEJICH UPLATNĚNÍ

  • Zdroje multimediálních dat
  • Formáty a jejich specifikace
  • Uplatnění multimédií v praxi

HARDWARE PRO ZPRACOVÁNÍ MULTIMEDIÍ

  • Jednotlivé snímací prvky, kamery, rozlišovací schopnost, digitální foto
  • Grafické karty a grafické akcelerátory, vývoj, standardy, základní parametry
  • Monitory, projektory, zobrazovací prvky pro rozšířenou realitu

PRÁCE SE ZVUKEM A VIDEEM NA POČÍTAČI

  • Editory a střižny, nelineární střih videa - vlastní seznámení se software
  • Komprese dat
  • Základy práce s kamerou + ostatní zdroje

PROGRAMY PRO TVORBU MULTIMEDIÍ

  • Zvukové editory
  • Práce s několika typy střižen
  • Charakteristika specializovaných programů pro animaci, vytváření virtuálních scén (3D grafika)
  • Programové vybavení pro vývoj aplikací rozšířené reality

MULTIMEDIÁLNÍ APLIKACE

  • Užití ve výchově a vzdělávání
  • Základní postupy a pracovní návyky při přípravě a realizaci multimediálních projektů
  • Konečná úprava, adjustace a distribuce

APLIKACE ROZŠÍŘENÉ REALITY

  • Možnosti rozšířené reality ve vzdělávání, formy rozšířené reality ve výukových aplikacích
  • Specifika tvorby aplikací rozšířené reality
  • Implementace 3D grafiky
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (03.12.2014)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK