PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Podnikání v oblasti IT - OKB2319565
Anglický název: ICT Bussiness Enterprise
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Eva Battistová
Prerekvizity : OKB2319164
Záměnnost : OKB2319564
Je záměnnost pro: OKB2319564
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Cílem studijního předmětu je seznámit studenty s informacemi a postupy souvisejícími s podnikáním v oblasti informačních technologií a v podnikání s využitím informačních technologií. Studenti se seznámí s různými podnikatelskými principy v oblasti informačních technologií, osvojí si základy manažerských funkcí podporovaných informačními technologiemi a prostřednictvím segmentace trhu pochopí možnosti Internetu jako prostředí podporující podnikání. Předmět je také zaměřen na principy a bezpečnost elektronického obchodování.
Poslední úprava: TOBOLARO/PEDF.CUNI.CZ (17.09.2012)
Literatura

KALA, J., PŘÁDKA, M. Elektronické bankovnictví. Computer Press, 2000.

JANOUCH, V., 333 tipů pro internetový marketing. Brno : Computer press, 2011.

POUR, J.,   Informační systémy a elektronické podnikání. Praha : Oeconomica, 2004.

SEDLÁČEK, J., E - komerce, internetový a mobilní marketing od A do Z. Praha : BEN - technická literatura, 2006.

STRAUSS, J., FROST, R., E-marketing. Upper Saddle River : Prentice hall, 2001.

NONDEK, L., ŘENČOVÁ, L. Internet a jeho komerční využití. Praha : Grada Publishing, 2000.

STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. Praha : Grada Publishing, 2000.

SCULLEY, A.,  B2B internetová tržiště : revoluce v obchodování mezi firmami. Praha : Grada, 2001

DONÁT, J. e-Business pro manažery. Praha : Grada Publishing, 2000.

GÁLA, L., POUR, J., ŠEDIVÁ, Z., Podniková informatika. 2. vydání. Praha : Grada, 2009.

ISSACSON, W., Steve Jobs. Praha : Práh. 2011

KAHNEY, L.. Jak myslí Steve Jobs. Praha : ComputerPress. 2009.

GALLO, C., Tajemství inovací Steva Jobse. Praha : ComputerPress. 2011

KOTLER, P., Moderní marketing. Praha : Grada Publishing. 2007.

Poslední úprava: TOBOLARO/PEDF.CUNI.CZ (17.09.2012)
Sylabus

Podnikání

  • Základní pojmy - podnikatel, osobnost podnikatele, podnikání, podnik, legislativa
  • Právní formy podnikání - samostatný podnikatel, obchodní společnosti, podnikání na základě zvláštních předpisů, družstva, státní podnik, franchising
  • Rysy a zvláštnosti podnikání v IT
  • Dokonalá konkurence, nedokonalá konkurence
  • e-marketing, i-marketing, m-marketing
  • Vnější a vnitřní prostředí podniku, zájmové skupiny, SWOT analýza
  • Základy průmyslového a duševního vlastnictví
  • Duševní vlastnictví v oblasti IT

Management

  • Vymezení, historický vývoj, úrovně managementu
  • Osobnost manažera - manažerské dovednosti, role manažera,
  • Významné osobnosti oblasti IT
  • Manažerské funkce se zaměřením na využívání IT technologií

 Struktura trhu v oblasti  IT

  • Vymezení pojmů - trh, produkty
  • Specifika trhu IT
  • Segmenty trhu - B2B, B2C, C2C, C2B

 Elektronické obchodování

  • Vymezení pojmů - e-commerce, e-shop, e-banking
  • Technologie e-commerce - EDI, XML, Java, Flash, SQL
  • Principy elektronického obchodování
  • Online platební nástroje
  • Elektronická aukce, elektronické tržiště
  • Bezpečnost elektronického obchodování
  • Elektronický podpis
Poslední úprava: TOBOLARO/PEDF.CUNI.CZ (17.09.2012)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK