teoretické základY počítačové grafiky
-
Vývoj a směry zpracování grafických informací na počítači
-
Aplikace počítačové grafiky, vizualizace
-
Zpracování grafické informace, analytická a výpočetní geometrie v počítačové grafice, technické a programové vybavení pro zpracování grafiky
-
Fyzikální a percepční vlastnosti světla, jas, odstín, sytost, světlost, barevná teplota
-
Pojem barvy, vnímání světla zrakem, rozlišovací schopnost oka, vnímání jasu, vnímání barev, barevný kontrast
-
Barevné prostory, chromatický diagram, gamut lidského vidění, způsoby vyjádření odstínu barvy, barevné modely, hlavní druhy barevných modelů
Grafická data
-
Druhy a zdroje grafických dat
-
Metody popisu grafických dat, metoda rastrového popisu, metoda vektorového popisu
-
Bitmapová data, barvový atribut, barevná hloubka, bitový atribut
-
Vektorová data, grafická primitiva, popis objektů, rasterizace
parametry digitálního Obrazu
-
Reprezentace obrazu, digitalizace, kvantování, vzorkování, vzorkovací metody, alias a antialiasing
-
Rozlišení obrazu, rozlišovací schopnost, interpolace
-
Velikost obrazu, barvy, transformace barev, dithering.
-
Jas obrazu, histogram, gamma, transformace jasové stupnice, datový objem
Grafické soubory a formáty
-
Grafické soubory, grafické formáty, struktura grafického souboru
-
Druhy a vlastnosti grafických formátů, oblasti aplikace
-
Komprese dat, kompresní algoritmy a jejich vlastnosti
-
Rastrové (bitmapové) formáty, vektorové formáty, metaformáty
TVORBA A ZPRACOVÁNÍ GRAFIKY
-
Získávání grafických dat, světlocitlivé snímací prvky, skenery, digitální foto
-
Programy pro tvorbu a zpracování grafiky, grafické editory, programy pro úpravu grafiky, grafické dílny, specializované programy
-
Grafické akcelerátory, vývoj, standardy, základní parametry
-
Monitory, projektory
-
Tisk, tiskárny, tisk šedé škály, barevný tisk, barevné separace, úprava předloh
PRÁCE S BITMAPOVÝM a VEKTOROVÝM GRAFICKÝM EDITOREM
-
Prostředí programu, dostupné nástroje a funkce
-
Možnosti vytváření bitmapové grafiky, úpravy bitmap, retušování, filtry a masky, změny velikosti, rozlišení a barevnosti
-
Základy tvorby vektorových objektů, manipulace s objekty, úpravy objektů, speciální funkce
-
Pracovní prostředí, uživatelské nastavení, práce s vrstvami, styly a šablonami
-
Import, archivy obrázků, export, konverze, kalibrace, tisk
PRÁCE S GRAFIKOU
-
Úprava a konverze grafických souborů
-
Snímání obrazových předloh, skenování, digitální foto, optické rozpoznávání textů OCR - Optical Character Reading
-
Tvorba diagramů, animovaných GIF sekvencí, základní ozvučení grafických souborů a střih videosekvencí
-
Předtisková úprava, tisk
ZÁKLADY 3D GRAFIKY
-
Reprezentace 3D objektů
-
Geometrické transformace 3D objektů
-
Projekce, projekční matice, rovnoběžné promítání, středová projekce
-
Světlo, osvětlovací modely, světelné zdroje, stíny
-
Textury, typy mapování, shadow map, light map
Poslední úprava: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2014)
THEORETICAL FOUNDATIONS OF COMPUTER GRAPHICS
Analytical and computational geometry in computer graphics, physical properties of light, perceptual properties of light, the light and color perception, color spaces and color models
GRAPHIC DATA
Bitmap data, color attribute, bit attribute, vector data
CHARACTERISTICS OF THE DIGITAL IMAGE
Image resolution, interpolation, geometric transformations, sampling and alias, antialiasing, expression of colors , direct color and process color, color transformation, dithering, image brightness, histogram, gamma, transformation of luminance scale
GRAPHIC FILES AND FORMATS
Types and characteristics of image formats, data compression and compression algorithms and their properties, raster formats, vector formats, metaformats
CREATING AND PROCESSING OF GRAPHICS
Acquisition of graphic data, the sensor elements light sensitive, scanners, digital photos, programs for creating and processing of graphics, graphic accelerators, development, standards, basic parameters, monitors, projectors, printers
WORK WITH BITMAP AND VECTOR GRAPHICS EDITOR
Available tools and features of the program, options for creating bitmap graphics, basics of creating vector objects, user settings, work with layers, styles and templates, import, archive files, export, conversion, calibration, printing
WORKING WITH GRAPHICS
Editing and conversion of graphic files, scanning image masters, scanning, digital photo, OCR, creating animated GIF sequences, color separation, prepress, printing
FOUNDATIONS OF 3D GRAPHICS
3D object representation, geometric transformations, projections, projection matrix, parallel projection, central projection, light, illumination models, light sources, shadows, textures, types of mapping, shadow maps, light maps
Poslední úprava: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (21.09.2011)
|