|
|
|
||
Předmět poskytuje studentům podrobnější informace o metodách psychologické diagnostiky žákovy osobnosti, jednotlivých psychických procesů a nejčastěji se vyskytujících psychických poruch v dětství a dospívání.
Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
|
|
||
The course objective is prime quality of professional competence within application of diagnostic techniques necessary for teacher's and tutor's work. Further more there is motivation to targeted cooperation with parents and other professionals operating within education and training of children and youth (educational advisers, pedagogical - psychologist specialists of Pedagogical - psychologist advisory centres, Social departments, Section of children's care and so on.) Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
|
|
||
ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. . ISBN 80-7178-463-X HADJ MOUSSOVÁ, Z.; DUPLINSKÝ, J. a kol. Diagnostika. Pedagogicko-psychologické poradenství II. Praha : PedF UK, 2002. HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Diagnostika: distanční studijní text PedF UK - k dispozici na přiloženém CD-romu. ZELINOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální program.Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-326-0. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: úspěšné absolvování zápočtového testu (75 %). Pokud student neuspěje v první testu, bude vypsán pouze jeden opravný termín (úspěšnost 75 %). Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2012)
|
|
||
1. Metody psychologické diagnostiky, vybrané metodologické problémy. 2.Vytváření pozorovacích kategorií, vedení rozhovoru, konstrukce dotazníku. 3. Sestavení anamnézy, diagnostika vztahů v dětském kolektivu, sociální percepce. 4. Diagnostika motivace výkonu, aspirační úroveň žáka, ADHD a poruchy učení. 5. Funkce podpůrného systému poradenských služeb pro děti a mládež v ČR (poradenství, terapie a psychoterapie - rozlišení a charakteristika postupů). 6. Vybrané explorační, diagnostické a intervenční metody a techniky užívané v poradenském zařízení. 7. Interdisciplinární přístup k ochraně dětí a spolupráce center odborné pomoci. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
|