|
|
|
||
Obecným cílem dramatické výchovy je systém sociálně uměleckého učení zacílený jednak k rozvoji osobnosti a prosociálního chování a jednak k uměleckému rozvoji prostřednictvím dramatu a divadla. Prostřednictvím her a cvičení studenti poznají různé techniky práce s žákem, což posílí jejich představu o pedagogické komunikaci. Získají příležitost k sebepoznání zaměřenému na všechny složky své osobnosti, k sebe?hodnocení a seberegulaci.
Obsah předmětu je tvořen převážně praktickou činností, doprovázenou teoretickým výkladem či reflexí studentů, a je rozdělen do 2 okruhů, které se vzájemně prolínají.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
|
|
||
Obecným cílem dramatické výchovy je systém sociálně uměleckého učení zacílený k rozvoji osobnosti a sociálních dovedností prostřednictvím dramatu a divadla. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2012)
|
|
||
MARUŠÁK, R.; KRÁLÍKOVÁ, O.; RODRIGUEZOVÁ, V. Dramatická výchova v kurikulu současné školy.Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-472-4 VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Strom, 1997. ISBN 978-80-24718651 BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha : IPOS, 1996. ISBN 80-7068-070-9 VALENTA, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik. Praha : ISV, 1999. ISBN 80-85866-40-4 Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2012)
|
|
||
80% účast na výuce, seminární práce - příprava na lekci DV, kromě řádného termínu jsou možné dva opravné Poslední úprava: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
a) Osobnostní a sociální rozvoj jedince 1. navozování fiktivních dramatických situací založených na mezilidské interakci a využívajících simulačních a rolových her k aktivnímu poznávání světa, člověka, společnosti i sebe sama; 2. rozvoj dovednosti citlivě vnímat pocity druhých lidí, komunikovat a kooperovat s nimi, reagovat na podněty, chápat souvislosti a situace.
b) Teorie dramatické výchovy 1. seznámení s cíli, obsahem a metodami dramatické výchovy v rámci ŠVP; 2. představení dramatické výchovy jako oboru zabývajícího se jak uměleckým (esteticky orientovaným), tak osobnostně sociálním učením; 3. seznámení s podněty z různých forem umění, které mohou být inspiraci pro improvizace a dramatické hry; 4. tvorba dramatických situací; 5. posouzení kvality obsahové a formální stránky dramatického díla. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
|
|
||
účast na výuce, seminární práce - příprava na lekci DV Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2012)
|