PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Dramatická výchova - OKB2317045
Anglický název: Dramatic Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 6 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (80)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Obecným cílem dramatické výchovy je systém sociálně uměleckého učení zacílený jednak k rozvoji osobnosti a prosociálního chování a jednak k uměleckému rozvoji prostřednictvím dramatu a divadla. Prostřednictvím her a cvičení studenti poznají různé techniky práce s žákem, což posílí jejich představu o pedagogické komunikaci. Získají příležitost k sebepoznání zaměřenému na všechny složky své osobnosti, k sebe?hodnocení a seberegulaci. Obsah předmětu je tvořen převážně praktickou činností, doprovázenou teoretickým výkladem či reflexí studentů, a je rozdělen do 2 okruhů, které se vzájemně prolínají.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
Cíl předmětu -

Obecným cílem dramatické výchovy je systém sociálně uměleckého učení zacílený k rozvoji osobnosti a sociálních dovedností prostřednictvím dramatu a divadla.

Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2012)
Literatura

MARUŠÁK, R.; KRÁLÍKOVÁ, O.; RODRIGUEZOVÁ, V. Dramatická výchova v kurikulu současné školy.Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-472-4

VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Strom, 1997. ISBN 978-80-24718651

BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha : IPOS, 1996. ISBN 80-7068-070-9

VALENTA, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik. Praha : ISV, 1999. ISBN 80-85866-40-4

Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2012)
Požadavky ke zkoušce

80% účast na výuce, seminární práce - příprava na lekci DV, kromě řádného termínu jsou možné dva opravné

Poslední úprava: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (30.10.2019)
Sylabus -

a) Osobnostní a sociální rozvoj jedince

1. navozování fiktivních dramatických situací založených na mezilidské interakci a využívajících simulačních a rolových her k aktivnímu poznávání světa, člověka, společnosti i sebe sama;

2. rozvoj dovednosti citlivě vnímat pocity druhých lidí, komunikovat a kooperovat s nimi, reagovat na podněty, chápat souvislosti a situace.

b) Teorie dramatické výchovy

1. seznámení s cíli, obsahem a metodami dramatické výchovy v rámci ŠVP;

2. představení dramatické výchovy jako oboru zabývajícího se jak uměleckým (esteticky orientovaným), tak osobnostně sociálním učením;

3. seznámení s podněty z různých forem umění, které mohou být inspiraci pro improvizace a dramatické hry;

4. tvorba dramatických situací;

5. posouzení kvality obsahové a formální stránky dramatického díla.

Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
Podmínky zakončení předmětu

účast na výuce, seminární práce - příprava na lekci DV

Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2012)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK