|
|
|
||
Předmět poskytuje základní orientaci v psychopatologii, zejména v problematice normalita versus abnormalita, sleduje faktory disharmonického vývoje, handicapu a patologického vývoje. Obsah předmětu vychází z vymezení základních pojmů v patopsychologii.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout základní orientaci v psychopatologii, zejména v problematice normalita versus abnormalita, sleduje faktory disharmonického vývoje, handicapu a patologického vývoje. Obsah předmětu vychází z vymezení základních pojmů v patopsychologi Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
|
|
||
KOHOUTEK, R. Úvod do psychologie : normalita a abnormalita psychiky osobnosti. Brno : Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3795-4 MLČÁK, Z. Základy psychopatologie. 1. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2003. ISBN 80-7042-263-7. SVOBODA, M.; ČEŠKOVÁ, E.; KUČEROVÁ, H. Psychopatologie a psychiatrie. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-154-9 TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-503-2 VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 3. rozš. a přepr. vyd. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3 Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
|
|
||
Požadavky pro získání zápočtu: odevzdání seminární práce dle sdělených požadavků (v případě neúspěchu je možné postup opakovat pouze 1x) . Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (04.01.2018)
|
|
||
1. Vývojové aspekty v jednotlivých kategoriích. 2. Faktory působící při psychopatologickém vývoji. 3. Diagnostika problémů výchovných a výukových - problémový žák, možnosti působení pedagoga. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
|
|
||
Požadavky pro získání zápočtu: odevzdání seminární práce dle sdělených požadavků a úspěšné obhájení seminární práce (v případě neúspěchu je možné postup opakovat pouze 1x) . Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
|