|
|
|
||
Předmět přináší vhled do teoretického zázemí pohybových aktivit u různých druhů zdravotních oslabení. Má motivační charakter pro hlubší studium dané problematiky, rozvíjí vztah k pohybovým aktivitám a sportu. Poskytuje základ pro výchovnou, lektorskou a poradenskou činnost v otázkách celoživotního provádění pohybových činností podporujících zdraví.Cílem předmětu je v komplexním přístupu vysvětlit vztah mezi pohybem a základními aspekty zdraví, motivovat k pohybovým aktivitám, následně předložit variability praktického strategického jednání podporujícího zdraví.
Poslední úprava: Nechlebová Eva, Mgr., Ph.D. (19.01.2018)
|
|
||
Cílem předmětu je v komplexním přístupu vysvětlit vztah mezi pohybem a základními aspekty zdraví, motivovat k pohybovým aktivitám, následně předložit variability praktického strategického jednání podporujícího zdraví. Poslední úprava: Nechlebová Eva, Mgr., Ph.D. (19.01.2018)
|
|
||
BARTŮŇKOVÁ Staša. Reakce a adaptace na zátěž. In: PASTUCHA, D. a kol. Tělovýchovné lékařství. Vybrané kapitoly. Praha: Grada 2014, s. 288, ISBN 978-80-247-4837-5 CSÉMY, L. Životní styl a zdraví českých školáků: z výsledků mezinárodní srovnávací studie Světové zdravotnické organizace The Health Behaviour in School-aged Children (HBSC). 1. vyd. Praha : Psychiatrické centrum, 2005. 139 s. ISBN 80-85121-94-8 HOŠKOVÁ, Blanka. Vademecum: zdravotní tělesná výchova (druhy oslabení). Praha: Karolinum, 2012. ISBN 9788024621371. JANSA, P. aj. Sport a pohybové aktivity v životě české populace. 1. vyd. Praha : UK, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2005. 150 s. ISBN 80-86317-33-1 LEVITOVÁ, Andrea a Blanka HOŠKOVÁ. Zdravotně-kompenzační cvičení. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4836-8. MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4753-515. Poslední úprava: Nechlebová Eva, Mgr., Ph.D. (19.01.2018)
|
|
||
Podmínkou pro zakončení kurzu je vypracování seminární práce a splnění závěrečného testu min. na 70 %. Poslední úprava: Jirušková Lenka, Mgr., Ph.D. (21.02.2013)
|
|
||
1.Řízení vyučovacího procesu v TV, organizační formy. Úloha prevence a kompenzace. Pohyb a význam jeho kvality. 2. Základní pojmy z patologie, příčiny vzniku poruch hybného systému, základní typy poruch hybného systému. 3. Význam pohybových aktivit dětí a mládeže (jako volnočasových aktivit) v rámci prevence poruch zdraví, ve strategii zvládání auto-destruktivního jednání. Poslední úprava: Nechlebová Eva, Mgr., Ph.D. (19.01.2018)
|
|
||
Zkouška má dvě kola: 1) splnění testu na min. 70 %. Zadání testu se uskuteční ve vypsaném termínu (11.5. 2018 v 15.00-16.30).Studenti mají k dispozici pouze jeden řádný a jeden opravný termín. 2) ústní zkouška Poslední úprava: Nechlebová Eva, Mgr., Ph.D. (29.01.2018)
|