|
|
|
||
Předmět má propedeutický charakter a jeho cílem je vybavit studenty teoretickými znalostmi funkčně pojaté somatologie. Obecně biologický úvod slouží k zopakování a prohloubení středoškolského učiva a navazuje na něj rozšířený výklad anatomie a fyziologie vybraných tělních soustav. Důraz je důsledně kladen na ty partie učiva, které jsou podstatné pro pochopení biologických determinant, možností a limitů lidského organismu, a to se zřetelem na zaměření oboru výchova ke zdraví.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
|
|
||
Cílem předmětu je vybavit studenty teoretickými znalostmi funkčně pojaté somatologie. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2012)
|
|
||
DYLEVSKÝ, I. Funkční anatomie. Praha : Grada, 2009. 532 s. ISBN 978-80-247-3240-4 HRUŠKA, M. Fyziologie živočichů a člověka pro učitele I. díl. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994. ISBN 80-7041-840-0. HRUŠKA, M. Fyziologie živočichů a člověka pro učitele II. díl. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994. ISBN 80-7041-984-9. KŘIVÁNKOVÁ, M., HRADOVÁ, M. Somatologie - Učebnice pro střední zdravotnické školy. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 244 s. ISBN 80-247-2988-6. SCHREIBER, M. a kol. Funkční somatologie. Praha : H&H, 2007. 468 s. ISBN 80-86022-28-5. ŠMARDA, J. a kol. Biologie pro psychology a pedagogy. Praha : Portál, 2004. ISBN 978-80-7367-343-7. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (06.09.2016)
|
|
||
Písemný test - jedna a více správných odpovědí. Tematické okruhy jsou dány sylabem. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (06.09.2016)
|
|
||
1. Vlastnosti živé hmoty, její integrační stupně - geny, buňky, tkáně, orgány, orgánové soustavy. 8. Věkové zvláštnosti jednotlivých soustav. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (06.09.2016)
|