V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
V rámci výuky budou studenti na základě poznatků o procesu sociální komunikace rozvíjet komunikativní dovednosti. Na modelových situacích si ověří možnosti jejich využití v situacích typických pro jejich profesi.
Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2012)
The students acquire basic knowledge about the process of social communication in the scope of this subject, about the factors that influence the form and the quality of communication, and any possible communication barriers. In various model situations, students test their skills of functional application of the acquired knowledge. The concept of this subject is mainly based on practical activities accompanied by the presentation of theory and students reflection.
Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2012)
Cíl předmětu -
Cílem předmětu je, aby studenti na základě poznatků o procesu sociální komunikace rozvíjet komunikativní dovednosti. Na modelových situacích si ověří možnosti jejich využití v situacích typických pro jejich profesi.
Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2012)
The students acquire basic knowledge about the process of social communication in the scope of this subject, about the factors that influence the form and the quality of communication, and any possible communication barriers. In various model situations, students test their skills of functional application of the acquired knowledge. The concept of this subject is mainly based on practical activities accompanied by the presentation of theory and students reflection.
Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2012)
Literatura
GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-347-0650-04.
PEASE, A. Řeč těla. Praha : Potrál, 2001. ISBN - 80 - 7178-582-2.
SMETÁČKOVÁ, I.; VIKTOROVÁ, I. Škola jako vnitřní síť vztahů: distanční studijní text PedF UK
Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2012)
Požadavky ke zkoušce
Požadavky pro získání zápočtu: minimální účast na semináři 90 %,
Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2012)
Sylabus -
Verbální komunikace - její obsahová a formální stránka (vlastnosti hlasu, artikulace, tempo, melodie řeči). Charakteristika prostředků neverbální komunikace (mimika, proxemika, fyzický postoj, přímý dotek, gestikulace, pohledy, úprava zevnějšku). Faktory ovlivňující podobu a kvalitu komunikace. Komunikační bariery. Funkční využití prvků neverbální komunikace. Vedení diskuse.
Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2012)
Verbal communication - the content and the form (voice characteristics, articulation, rate, speech melody). Characteristics of means of non-verbal communication (mimicry, proxemics, physical position, direct contact, gesticulation, looks, external appearance). Factors influencing the form and quality of communication. Communication barriers. Functional use of elements of non-verbal communication. Leading a discussion.
Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2012)