V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
Využití pohádky ve výchově - OKB2314V21
|
|
|
||
Seznámit studenty se společensko-historickým významem pohádek, s jejich literární strukturou, s mezikulturními vztahy mezi pohádkami a soubory pohádek, s psychologickou působností pohádek a způsoby, jak pohádky využívat ve školní práci i v rodinné? výchově.
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (11.02.2012)
|
|
||
Vést studenty k pochopení obsahu, formy a jazyka pohádek, k samostatné práci s textem, v neposlední řadě k pokusům o vlastní tvorbu. Seznámit s ověřenými metodami a formami práce s dětmi. Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2012)
|
|
||
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (11.02.2012)
|
|
||
Poslední úprava: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (04.07.2017)
|
|
||
1. Magické myšlení 2. Mýty a archetypy 3. Sběr pohádek 4. Prehistorická vrstva pohádek 5. Rytířská vrstva pohádek 6. Barokní vrstva pohádek 7. Moderní pohádky 8. Porovnání základních pohádkových souborů. 9. Největší sběratelé? a vypravěči pohádek 10. Ilustrace pohádek 11. Vyprávění a čtení pohádek. 12. Pohádka v divadle, loutkovém divadle, filmu, televizi a rozhlase. 13. Dětská pohádková tvorba 14. Pohádkové motivy v literatuře pro děti s dospělé. 15. Vlastní pohádková tvorba Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (11.02.2012)
|