V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Kurz je zaměřen na problematiku podpory zdraví prostřednictvím cílené modifikace životního stylu člověka. Podrobně jsou analyzovány determinanty lidského zdraví a zejména jeho rizikové a protektivní faktory. Zvláštní důraz je položen na salutogenní faktory životního stylu a na možnosti jejich systematické podpory. Východiskem jsou nejčastější poruchy zdraví moderního člověka a jejich pravděpodobné příčiny. Pozornost je věnována nejčastějším příčinám neúspěchu při naplňování zásad zdravého životního stylu a způsobům jejich eliminace. Probírány jsou i možnosti sociálně marketingové propagace zásad zdravého životního stylu.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.01.2013)
|
|
||
Cílem kurzu je prohloubit znalosti studentů o zdravém životním stylu a podpořit jejich motivaci k pozitivním změnám ve zdravotně relevantním chování. Sekundárním cílem je seznámení studentů s možnostmi profesionální podpory zdraví populace prostřednictvím edukačních a sociálně marketingových postupů. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.01.2013)
|
|
||
MINISTERSTVO ZEMĚDĚLSTVÍ. Víš, co jíš? [online]. 2018 [cit. 2018-01-04]. Dostupný z: http://www.viscojis.cz/ PÁNEK, J.;POKORNÝ J.; DOSTÁLOVÁ J. Základy výživy a výživová politika. VŠCHT Praha, 2007. ISBN: 978-80-7080-468-1 CHOVÁ, J.; KUBÁTOVÁ, D. a kol. Výchova ke zdraví. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2715-8. MARÁDOVÁ, E. Poruchy příjmu potravy. Praha : VIOD, 2007. ISBN 978-80-86991-09-2. ŠVARCOVÁ, E. Zdraví a nemoc: vybraná témata pro učitele [CD-rom]. Hradec Králové : Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-418-7. PETRÁSEK, R. a kol. Co dělat, abychom žili zdravě. Praha : Vyšehrad, 2004. ISBN 80-7021-711-1. Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: úspěšné absolvování písemného testu (min. 70%), jeden řádný termín, dva opravné. Test se skládá ze dvou částí. Jedna část je zaměřena především na pohyb jako součást zdravého životnho stylu a druhá na výživu. Z každé části musí student dosáhnout min. 70 % úspěšnost. V případě neúspěchu student opakuje jen tu část testu, ve které neuspěl. Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (18.02.2014)
|