|
|
|
||
Předmět poskytuje studentům uvedení do problematiky pedagogicko-psychologické diagnostiky. Popisuje diagnostická kritéria, diagnostický proces a vybrané diagnostické metody.
Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2012)
|
|
||
Cílem kurzu je zkvalitňování učitelských kompetencí při využití diagnostických metod nezbytných pro práci pedagogického pracovníka. Dále motivace k cílené spolupráci s ostatními odborníky působícími při výchově a vzdělávání dětí a mládeže (výchovný poradce, pracovník pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogického centra, sociálního odboru, oddělení péče o dítě apod.). Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2012)
|
|
||
DITTRICH, P. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Praha : H & H, 1992. HRABAL, V. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka. Praha : SPN, 1989. HRABAL, V. st., HRABAL, V. ml. Diagnostika. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha : Karolinum, 2002. CHRÁSKA,M. Didaktické testy. Brno : Paido, 1999. ZELINKOVÁ, O.: Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 2001. Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2012)
|
|
||
Požadavky ke KZ: práce materiálového typu - diagnostika žáka nebo školní třídy Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2012)
|
|
||
Vymezení a pojem pedagogicko-psychologické diagnostiky. Školní poradenské služby. Podpůrný systém ve školství. Oblasti diagnostiky. Individuální diagnostika žáka. Diagnostika školní třídy. Charakteristika a uplatnění metod pedagogicko-psychologické diagnostiky. Edukometrie. Dotazníky. Rozhovor. Sociometrie. Pozorování. Projektivní metody. Anamnéza. Analýza dokumentů. Ilustrace vybraných psychologických testů (např. WPPSI, WISC III, IST 2000, Raven, VIT, projektivní metody - kresba rodiny, začarované rodiny, stromu, FDT, test ŠZ Jirásek, test laterality Žlab, Matějček, Edfeldtův test, test obkleslování Matějček, SPAS, JEPI, SO-RA-D, MCI, CES, B 3, B 4). Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2012)
|