V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty se strukturou a funkcemi řízených ekosystémů (agroekosystémů) včetně interakcí vnitřních biotických a vnějších sociálně ekonomických procesů na modelovém příkladu "školní zahrady". Předmět navazuje resp. doplňuje předměty Ekologii, Vybrané problémy životního prostředí a Seminář z environmentální výchovy.
Významnou součástí výuky jsou návštěvy školních zahrad.
Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.05.2010)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty - budoucí učitele s významem a potenciálem školních zahrad ve vyučování a také s tím, jak nejlépe školní zahrady udržovat, co na nich demonstrovat. Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.05.2010)
|
|
||
BUREŠOVÁ, K. Učíme se v zahradě. Chaloupky, 2007. JANČAŘÍKOVÁ, K., MAZÁČOVÁ, N. Bádání na zahradě : metodická příručka ke kurzu Badatelské činnosti na školní zahradě. Praha : Univerzita karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. 43str. ISBN 978-80-7290-691-8. KŘIVÁNKOVÁ, D. Školní zahrada jako přírodní učebna. Brno : Lipka - školské zařízení pro environmentální vzdělávání, 2014. KŘIVÁNKOVÁ, D., MACHÁTOVÁ, I. Cesta k ukázkové školní přírodní zahradě. 1. vyd. Brno: Lipka ‐ školské zařízení pro environmentální vzdělávání, 2012, 27 s. Metodický materiál pro učitele. ISBN 978‐80‐87604‐27‐ 4. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Kontrola bude prováděna formou pohovoru nad portfoliem. Součástí hodnocení je také přítomnost na v rozvrhu vypsaném termínu setkání a znalost literatury.
Každý student si vytvoří portfolilo (desky s kroužkovou vazbou s listy ve fóliích), do kterého bude vkládat jak své poznámky z přednášek, tak (a především) vlastní zpracovnání vybraných 7 školních zahrad. Každý student odevzdá jako seminární práci buď kopii portfolia nebo (lépe) jeho digitální podobu ve formě PowerPointové prezentace.
Každou z těchto zahrad navštíví, vyfotografuje nebo jinak zdokumentuje a do porfolia napíše minimálně tyto informace:
Zahrady student vybírá nejlépe jako modely, příklady dobré praxe. Tedy takové, které mohou učitele inspirovat, povzbudit v práci.
Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.08.2012)
|