PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Řízení v praxi III - OK0732K46
Anglický název: Management in Practice III
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 8
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:kombinovaná
Rozsah, examinace: zimní s.:0/24, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 96 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Mgr. Kateřina Francová
Vyučující: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Mgr. Irena Trojanová, Ph.D.
Prerekvizity : OK0732K42
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Cílem předmětu je aplikace získaných znalostí (z předmětů Vedení lidí a Řízení pedagogického procesu) a jejich přeměna v praktické dovednosti prostřednictvím řešení prakticky zaměřených úkolů v prostředí autentické školské praxe.
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
Literatura
  • Literatura využívaná v předmětech Vedení lidí a Řízení pedagogického procesu
  • Protokoly dílčích manažerských praxí
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
Sylabus

Tematicky je předmět Řízení v praxi III zaměřena na základní oblasti předmětů Řízení pedagogického procesu a Vedení lidí:

? tvorba, implementace a korekce ŠVP

? autoevaluace školy

? evaluace ped procesu, vytvoření systému hospitací na škole, hodnocení výsledků vzdělávání, nastavení kritérií

? řízení školy v souladu se všemi jejími funkcemi

? řízení změny v pedagogickém procesu

? stanovení prioritní oblasti rozvoje školy,základní tendence vzdělávací politiky, regionální i odborná specifika

? analýza vnějších a vnitřních podmínek ovlivňujících pedagogický proces školy (STEP, SWOT, užití dalších metod)

? identifikace a tvorba různých typů plánů a strategií

? kvalita TQM organizace

? Leadership - Styly vedení lidí, Emoční inteligence, Osobnost ředitele školy a jeho kompetence

? Personální management - Výběr a adaptace pracovníků,Rozvoj a hodnocení pracovníků,Odměňování a péče o zaměstnance

? Motivace - Tradičních motivační teorie,Moderní trendy v motivaci,Teorie vitality

Poslední úprava: SVOBOPET/PEDF.CUNI.CZ (18.03.2013)
Podmínky zakončení předmětu
  • Příprava na setkání ve školách podle protokolů, návštěva webových stránek škol, příprava podnětů a dotazů
  • Aktivní účast na předepsaných setkáních
  • Odevzdané vypracované protokoly z návštěv jednotlivých škol
  • Zpětnovazební hodnocení praxí za semestr
  • Účast na prezenční výuce - reflexe praxí
  • Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace.
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK