PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Aktuální otázky školského managementu VI - OK0732K34
Anglický název: Current Issual of School Management VI
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2012
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Irena Trojanová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Irena Trojanová, Ph.D.
Prerekvizity : OK0732K15
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Předmět rozvíjí témata a poznatky jednotlivých modulů, umožňuje reflektovat aktuální problematiku rozvoje vzdělávání a organizace školské soustavy. Cílem předmětu je sumarizovat a doplnit poznatky z oblasti školského managementu v kontextu mezinárodních šetření a reflektovat pozici českého školství v rámci mezinárodního srovnání. Studenti budou schopni definovat klíčové informace a kriticky je zhodnotit. Téma srovnávacích textů a porovnávání úrovně jednotlivých oblastí bude dále aplikováno do prostředí konkrétní škol a školských zařízení a studenti budou schopni se orientovat v možnostech, které v ČR v rámci srovnávacích testů a výzkumů existují a jaké mohou mít pro školu přínosy či případná rizika.
Poslední úprava: Urbanová Eva, RNDr. Ing., Ph.D., MBA (27.01.2021)
Literatura

Doporučená literatura:

DVOŘÁK, D. Nový institucionalismus v pedagogice. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 17(2). ISSN 2336-4521. Dostupné také z: http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/334/469

PISA 2015: PISA Results in Focus, 2016. OECD. Dostupné také z: https://www.oecd.org/pisa/pisa-2015-results-in-focus.pdf

STRAKOVÁ, J., D. GREGER a P. SOUKUP. Factors affecting the transition of fifth graders to the academic track in the Czech Republic. International studies in sociology of education [online]. Taylor & Francis Group, 2017. ISSN 1747-5066. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/eprint/pv5ks4jMD3CrhSpmvqk7/full

Výběrové zjišťování výsledků žáků na úrovni 5. a 9. ročníků základních škol ve školním roce 2016/2017 – závěrečná zpráva [online], 2017. Praha: Česká školní inspekce [cit. 2018-02-09]. Dostupné z: http://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Vyberove-zjistovani-vysledku-zaku-5-a-9-trid-ZS-%E2%80%93

Internetové odkazy:

www.csicr.cz

www.cermat.cz

www.msmt.cz

Poslední úprava: Urbanová Eva, RNDr. Ing., Ph.D., MBA (27.01.2021)
Požadavky ke zkoušce

Zápočet bude udělen za zpracování seminární práce na aktuální téma v oblasti školského managementu.

Pozn.: Distanční forma výuky a atestace - dle aktuální situace.

Poslední úprava: Urbanová Eva, RNDr. Ing., Ph.D., MBA (27.01.2021)
Sylabus

1.     Specifika mezinárodních šetření

2.     Srovnávání úrovní – přínosy a úskalí

3.     Analýza vybraných mezinárodních šetření:

-       PISA

-       PIRLS

-       TIMSS

-       TALIS

4.     Srovnávání úrovně uvnitř institucí (tj. dětí, žáků, studentů a učitelů)

5.     Různá hlediska porovnávání jednotlivých institucí a jejich úspěšnosti

6.     Státní maturita, jednotné přijímací zkoušky 

Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.

Poslední úprava: Urbanová Eva, RNDr. Ing., Ph.D., MBA (27.01.2021)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK