|
|
||
Předmět rozvíjí témata a poznatky jednotlivých modulů, umožňuje reflektovat aktuální problematiku rozvoje vzdělávání a organizace školské soustavy. V tomto semestru je předmět zaměřen na aktuální témata související s modulem vedení lidí a výcvikem v manažerských dovednostech a logicky na něj navazuje. Účastníci se seznámí s technikami mentorinku, supervize, poradenství a koučinku a budou schopni je od sebe odlišit a zvolit vhodný typ pro danou situaci. Účastníci pochopí teoretické základy koučinku, naučí se vést koučovací rozhovor, pracovat s metodou GROW a využívat tyto techniky při vedení lidí. Využití těchto metod bude diskutováno v souvislosti s aktuálními tématy týkajícími se rozvoje pracovníků ve školství. Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.02.2020)
|
|
||
GALLWEY, W. Timothy. Inner game pro manažery: tajemství vysoké pracovní výkonnosti. 2., dopl. vyd. Přeložil Aleš LISA. Praha: Management Press, 2010. ISBN 978-80-7261-213-0. HORSKÁ, Viola. Koučování ve školní praxi. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2450-8. LAZAROVÁ, Bohumíra. Mentoring jako forma kolegiální podpory a strategie dobré školy. Pedagogika. 2010, LX, 59-69. Dostupné také z: http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/files/2013/12/P_2010_3_4_06_Mentoring_59_69.pdf PODANÁ, Radoslava. Koučování pro manažery, aneb, Všichni mají potřebné zdroje pro své cíle. Praha: Grada, 2012. Poradce pro praxi. ISBN 978-80-247-4519-0. Role supervize při zavádění kompetenčního modelu pedagogických pracovníků. In: TROJAN, Václav, Michaela TURECKIOVÁ a Jan VODA. Horizont 2020: III. mezinárodní vědecká konference školského managementu. Praha: CŠM, 2014, s. 121-127. ISBN 978-80-7290-786-1. Dostupné také z: http://www.csm-praha.cz/userfiles/Dokumenty/Sbornk%20pspvk%20FIN%202014.pdf WHITMORE, John. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. 3., dopl. a přeprac. vyd. Přeložil Aleš LISA. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-273-4.
Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (15.01.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (15.01.2020)
|
|
||
1. Techniky rozvoje a vedení lidí, rozdíly, výhody a nevýhody. Vhodné situace pro jejich využití: koučink, mentorink, supervize, poradenství 2. Specifika koučinku, teoretický rámec 3. Stanovování cílů, metoda GROW 4. Koučovací rozhovor, koučovací pozice 5. Zpětná vazba 6. Sebekoučování, reflexe manažerské role 7. Využití koučinku v prostředí školy – rozvoj pracovníků, kompetenční model, portfolio, hodnotící rozhovor vedený koučovací technikou
Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.02.2020)
|