PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Aktuální otázky školského managementu IV - OK0732K25
Anglický název: Current Issues of School Management IV
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/12, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 82 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Mgr. Kateřina Francová
Vyučující: doc. Mgr. Jaroslav Kalous, Dr.
RNDr. Jindřich Kitzberger
RNDr. Jana Marková
Ing. Petr Svoboda, Ph.D.
PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Mgr. Irena Trojanová, Ph.D.
Mgr. Jiří Trunda, Ph.D.
PhDr. Jan Voda, Ph.D.
Prerekvizity : OK0732K39
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Předmět rozvíjí témata a poznatky jednotlivých modulů, umožňuje reflektovat aktuální problematiku rozvoje vzdělávání a organizace školské soustavy. V tomto semestru je předmět zaměřen na aktuální témata související s modulem vedení lidí a výcvikem v manažerských dovednostech a logicky na něj navazuje. Účastníci se seznámí s technikami mentorinku, supervize, poradenství a koučinku a budou schopni je od sebe odlišit a zvolit vhodný typ pro danou situaci. Účastníci pochopí teoretické základy koučinku, naučí se vést koučovací rozhovor, pracovat s metodou GROW a využívat tyto techniky při vedení lidí. Využití těchto metod bude diskutováno v souvislosti s aktuálními tématy týkajícími se rozvoje pracovníků ve školství.
Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.02.2020)
Literatura

GALLWEY, W. Timothy. Inner game pro manažery: tajemství vysoké pracovní výkonnosti. 2., dopl. vyd. Přeložil Aleš LISA. Praha: Management Press, 2010. ISBN 978-80-7261-213-0.

HORSKÁ, Viola. Koučování ve školní praxi. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2450-8.

LAZAROVÁ, Bohumíra. Mentoring jako forma kolegiální podpory a strategie dobré školy. Pedagogika. 2010, LX, 59-69. Dostupné také z: http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/files/2013/12/P_2010_3_4_06_Mentoring_59_69.pdf

PODANÁ, Radoslava. Koučování pro manažery, aneb, Všichni mají potřebné zdroje pro své cíle. Praha: Grada, 2012. Poradce pro praxi. ISBN 978-80-247-4519-0.

Role supervize při zavádění kompetenčního modelu pedagogických pracovníků. In: TROJAN, Václav, Michaela TURECKIOVÁ a Jan VODA. Horizont 2020: III. mezinárodní vědecká konference školského managementu. Praha: CŠM, 2014, s. 121-127. ISBN 978-80-7290-786-1. Dostupné také z: http://www.csm-praha.cz/userfiles/Dokumenty/Sbornk%20pspvk%20FIN%202014.pdf

 WHITMORE, John. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. 3., dopl. a přeprac. vyd. Přeložil Aleš LISA. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-273-4.   

 

Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (15.01.2020)
Požadavky ke zkoušce
  • Aktivní účast ve výuce
  • Splnění distančních úkolů
  • Koučovací rozhovor a jeho zhodnocení v triádách studentů   
Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (15.01.2020)
Sylabus

 

1.     Techniky rozvoje a vedení lidí, rozdíly, výhody a nevýhody. Vhodné situace pro jejich využití: koučink, mentorink, supervize, poradenství

2.     Specifika koučinku, teoretický rámec

3.     Stanovování cílů, metoda GROW

4.     Koučovací rozhovor, koučovací pozice

5.     Zpětná vazba

6.     Sebekoučování, reflexe manažerské role

7.     Využití koučinku v prostředí školy – rozvoj pracovníků, kompetenční model, portfolio, hodnotící rozhovor vedený koučovací technikou

 

Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.02.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK