PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Manažerská praxe III - OK0732K18
Anglický název: Managerial Practice III
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 8
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:kombinovaná
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Vladimíra Hovančíková
PhDr. Eva Koberová
Prerekvizity : OK0732K09
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Předmět Řízení v praxi III je zaměřen na získání nových podnětů, dovedností a inspiraci při řešení úkolů při fungování školy i jiné organizace formou manažerských praxí na školách , a to nejen v roli účastníka, ale i v roli tutora, kde plní úkoly supervizora, konzultanta a formou manažerských stáží v ziskových organizacích. Prostřednictvím manažerských praxí na školách zaměřené na předměty Řízení pedagogického procesu I, Selfmanagementu a Vedení lidí získávají studenti přehled o základních principech v řízení školy, orientaci v používaných i nových kompetencích a informacích z oblasti strategie rozvoje školy a zásadách její tvorby. Zaměřují se na získání nových poznatků a jejich konkrétní aplikaci přímo v řízení pedagogického procesu navštívených škol s ohledem na nové požadavky, proměnu cílů a funkcí školy 21. století. Účastníci manažerských setkání dále identifikují tvorbu různých typů plánů a strategií, pochopení jejich významu a vzájemných souvislostí jako prostředku k zajištění kvalitnější práce pedagogického sboru. Součástí je i problematika evaluace pedagogického procesu, vytvoření systému hospitací, hodnocení výsledků vzdělávání a nastavení kriterií. Dále jsou studenti orientováni na získání a rozvoj kompetencí v oblastech leadershipu, personálního managementu, motivace pracovníků s důrazem na školskou praxi. Součástí ŘvP III je manažerská stáž v ziskových organizacích jako významné specifikum bakalářského studia a jedna z významných nových forem a možností, jak v dalších oblastech řídícím pracovníkům poodhalit oblast podnikového managementu a jak využít aplikaci těchto prvků do řízení škol. Význam a přínos pro studenty spočívá v přenesení prvků podnikového managementu do řízení škol,v orientaci řídících pracovníků škol i mimo školství, v příležitosti ke srovnání řízení ziskové organizace s řízením školských organizací, v možnosti čerpat zcela nové informace.
Poslední úprava: HOVAV3AP (30.04.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK