PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Aktuální otázky školského managementu I - OK0732K12
Anglický název: Current Issues of School Management I
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/12, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 88 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Mgr. Kateřina Francová
Vyučující: doc. Mgr. Jaroslav Kalous, Dr.
RNDr. Jindřich Kitzberger
RNDr. Jana Marková
Ing. Petr Svoboda, Ph.D.
PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Mgr. Irena Trojanová, Ph.D.
Mgr. Jiří Trunda, Ph.D.
PhDr. Jan Voda, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Předmět rozvíjí témata a poznatky jednotlivých modulů, umožňuje reflektovat aktuální problematiku rozvoje vzdělávání a organizace školské soustavy. Předmět se v tomto semestru orientuje na aktuálně řešená témata, legislativu a vybrané novely zákonných norem ve školství. Účastníci budou mít možnost seznámit se se současnými a plánovanými změnami a jejich dopadem na školství a orientovat se v legislativních dokumentech a platných vyhláškách, porozumí změnám a budou schopni se na ně připravit a adekvátně reagovat.
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
Literatura

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období 2015-2020. In: Usnesení vlády ČR č. 277/2015. Dostupné také z: http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/strategie/dz-rgs-2015-2020.pdfNařízení

ET 2020: Education & Training. In: ET 2020 [online]. Dostupné z: http://www.et2020.cz/cs/evropska-spoluprace-vzdelavani-odborna-priprava

HŮLE, Daniel, Ida KAISEROVÁ, Kristýna KABELOVÁ, Jiří MERTL, Štěpán MORAVEC, Kamila SVOBODOVÁ a Anna ŠŤASTNÁ. Zavedení povinného roku předškolního vzdělávání před zahájením školní docházky: Studie proveditelnosti [online]. Plzeň: Tady a Teď, o.p.s. a Demografické informační centrum, o.s., 2015 [cit. 2016-03-02]. Dostupné z: http://tadyated.org/skoncil-projekt-kudy-vede-cesta-podivejte-se-na-jeho-vystupy/

MŠMT. Přehled nejdůležitějších legislativních změn účinných od 1. září 2016 a později. 2016. Dostupné také z: http://www.msmt.cz/file/39038/

Nařízení GDPR. Nařízení Evropského parlamentu a rady EU o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů). In: . 2016, číslo 679. Dostupné také z: https://www.uoou.cz/dokumenty-k-gdpr/ds-4720/archiv=0&p1=3938

Školský zákon. Zákon 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání v platném znění. Dostupné také z: http://www.msmt.cz/dokumenty-3/skolsky-zakon

Vyhláška o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. In: . ročník 2016, číslo 27. Dostupné také z: http://www.msmt.cz/dokumenty-3/vyhlaska-c-27-2016-sb-o-vzdelavani-zaku-se-specialnimi

+ další aktuální texty příslušných školských vyhlášek

Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
Požadavky ke zkoušce
  • Aktivní účast ve výuce, splnění distančních aktivit
  • Zpracování zápočtové práce v rozsahu 3-5NS: Analýza vybrané legislativní změny či aktuálně řešeného tématu z období od roku 2016 – důvody, dopad a důsledky pro školu / školství, reflexe (vlastní názor a reflexe v publikacích a zveřejněných textech)
  • Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace.
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
Sylabus
  1. Úvod do předmětu, jeho smysl a význam
  2. Orientace v relevantních a dostupných textech zabývajících se aktuálními tématy ve školství
  3. Základní orientace v legislativních dokumentech, zákonech a vyhláškách týkajících se školství
  4. Výběr ze skutečně řešených situací a jejich opora v legislativě
  5. Příprava na plánované změny, opatření, komunikace
  6. Novelizace zákonných norem, získávání informací a jejich zpracování pro potřeby školy, výběr z těchto témat:

 

 

 

Prezenčně:

  • Novelizace vyhlášky 27/2016 a poskytování podpůrných opatření, vzdělávání žáků se SVP
  • Nařízení GDPR a jeho dopad na školy

 

 

Navržené volitelné oblasti a témata pro distanční aktivity a zápočtovou práci:

  • Povinné předškolní vzdělávání
  • Dvouleté děti v MŠ
  • Změny v RVP
  • Jednotná přijímací zkouška
  • Povinná maturita z matematiky

1.     Úvod do předmětu, jeho smysl a význam

2.     Orientace v relevantních a dostupných textech zabývajících se aktuálními tématy ve školství

3.     Základní orientace v legislativních dokumentech, zákonech a vyhláškách týkajících se školství

4.     Novelizace zákonných norem, získávání informací a jejich zpracování pro potřeby školy, výběr z těchto témat:

Prezenčně:

-       Novelizace vyhlášky 27/2016 a poskytování podpůrných opatření, vzdělávání žáků se SVP

-       Nařízení GDPR a jeho dopad na školy

Navržené volitelné oblasti a témata pro distanční aktivity a zápočtovou práci:

-       Povinné předškolní vzdělávání

-       Dvouleté děti v MŠ

-       Změny v RVP

-       Jednotná přijímací zkouška

-       Povinná maturita z matematiky

5.     Výběr ze skutečně řešených situací a jejich opora v legislativě

Příprava na plánované změny, opatření, komunikace 

Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK