PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Výcvik v manažerských dovednostech II - OK0732K11
Anglický název: Managerial Skills Training II
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2012
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Mgr. Irena Trojanová, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Mgr. Irena Trojanová, Ph.D.
Je prerekvizitou pro: OK0732K20, OK0732K21, OK0732K51, OK0732K49, OK0732K50, OK0732K22
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Předmět Výcvik v manažerských dovednostech II navazuje svým obsahem na předmět Teorie a praxe školského managementu. Účastníci budou aplikovat teoretické poznatky především do oblasti strategického plánování ve školách a školských zařízeních. Seznámí se s procesem tvorby poslání a vize školy, sestavování koncepčních dokumentů včetně aktuálních požadavků na školní akční plány.
Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.02.2020)
Cíl předmětu

Cílem předmětu je podpora rozvoje manažerských dovedností cestou aplikace znalostí získaných v předmětu Teorie a praxe školského managementu v praktických situacích. Výcvik v manažerských dovednostech II propojuje jednotlivá dílčí témata předmětu Teorie a praxe školského managementu do jednoho systému .

Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.02.2020)
Literatura

COVEY, Stephen R. 7 návyků skutečně efektivních lidí: zásady osobního rozvoje, které změní váš život. Vyd. 2. Přeložil Aleš LISA. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-241-3.

 FOTR, Jiří. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3985-4. – k dispozici v aplikaci Bookport

 NÚV. Metodika tvorby školního akčního plánu [online]. MŠMT, 2018 [cit. 2019-02-14]. Dostupné z: http://www.nuv.cz/p-kap/podpora-sap-pa

QUONG, Terry a Allan WALKER. Seven Principles of Strategic Leadership. ISEA [online]. 2010, 38(1), 22-34 [cit. 2019-02-14]. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/228506732_Seven_principles_of_strategic_leadership

SLAVÍK, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada, 2014, 183 s. Manažer. ISBN 978-80-247-4819-1. – k dispozici v aplikaci Bookport

ZUZÁK, Roman. Strategické řízení podniku. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4008-9. – k dispozici v aplikaci Bookport.

Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.02.2020)
Sylabus

1.      Strategické řízení

2.      Poslání a vize školy

3.      Školní akční plány  a plány aktivit

4.      Walt Disney model při tvorbě vize a plánů

5.      Facilitace při tvorbě vize a plánů

6.      Best-case X worst-case

7.      Další vybrané metody strategického řízení. 

Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.02.2020)
Podmínky zakončení předmětu

Vypracování distanční aktivity a její prezentace na prezenční výuce.

Vypracování zápočtové práce - zpracovaná strategie, vize nebo školní akční plán. 

Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.02.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK