PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Výcvik v manažerských dovednostech I - OK0732K10
Anglický název: Managerial Skills Training I
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2012
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Mgr. Irena Trojanová, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Mgr. Irena Trojanová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Předmět Výcvik v manažerských dovednostech I navazuje svým obsahem na předmět Teorie a praxe školského managementu. Účastnící se prakticky seznámí se se základními manažerskými funkcemi a budou schopni aplikovat teoretické poznatky především do oblasti plánování ve školách a školských zařízeních. Seznámí se s procesem tvorby poslání a vize školy (nebo ŠZ) a budou schopni vytvářet kvalitní koncepční dokumenty.
Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (15.01.2020)
Cíl předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními oblastmi manažerských dovedností a s  konkrétními manažerskými dovednostmi a technikami v oblasti strategického plánování, tak aby byli schopni získané poznatky aplikovat v oblasti školském managementu.
Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (15.01.2020)
Literatura

Košťan, Pavol et al. Management: [co je management, proces řízení, obsah řízení, manažerské dovednosti]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006. 724 s. ISBN 80-251-0396-X.

Trojan, Václav, Trojanová, Irena a Trunda, Jiří. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016. 125 stran.ISBN 978-80-7290-868-4.

Trunda, Jiří a Kamil Bříza. Řízení školy ve znalostní společnosti. Editor Václav Trojan. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012, 88 s. ISBN 978-80-7290-541-6.

Šuleř, Oldřich. 100 klíčových manažerských technik: komunikování, vedení lidí, rozhodování a organizování. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009. 314 s.ISBN 978-80-251-2173-3.

Šuleř, Oldřich. Manažerské techniky III. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2003. 152 s. ISBN 80-85839-87-3.

Šuleř, Oldřich. Manažerské techniky 2. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 1997. 213 s.ISBN 80-85839-19-9.

Šuleř, Oldřich. Manažerské techniky. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 1995. 225 s. Učebnice pro každého. ISBN 80-85839-06-7.

COVEY, Stephen R. 7 návyků skutečně efektivních lidí: zásady osobního rozvoje, které změní váš život. Vyd. 2. Přeložil Aleš LISA. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-241-3.

FOTR, Jiří. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3985-4. – k dispozici v aplikaci Bookport

 NÚV. Metodika tvorby školního akčního plánu [online]. MŠMT, 2018 [cit. 2019-02-14]. Dostupné z: http://www.nuv.cz/p-kap/podpora-sap-pa

QUONG, Terry a Allan WALKER. Seven Principles of Strategic Leadership. ISEA [online]. 2010, 38(1), 22-34 [cit. 2019-02-14]. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/228506732_Seven_principles_of_strategic_leadership

SLAVÍK, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada, 2014, 183 s. Manažer. ISBN 978-80-247-4819-1. – k dispozici v aplikaci Bookport

ZUZÁK, Roman. Strategické řízení podniku. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4008-9. – k dispozici v aplikaci Bookport

Internetové odkazy:

·       https://managementmania.com/cs

·       http://www.nuv.cz/p-kap/podpora-sap-pa

Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (15.01.2020)
Sylabus
  1. 1.     Úvod do tématu manažerských dovedností

    2.     Vysvětlení základní struktury předmětu

    3.     Manažer, vlastnosti manažera, kompetence manažera, dovednosti manažera

    4.     Specifika manažera v prostředí školy

    5.     Manažerské funkce

    6.     Plánování jako sekvenční manažerská funkce

    7.     Mise-vize-strategie

    8.     Walt Disney model

    9.     Best-case X worst-case, SWOT

    10.  Další vybrané metody strategického řízení

    11.  Shrnutí tématu, zadání úkolu pro získání zápočtu

Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (15.01.2020)
Podmínky zakončení předmětu

Aktivní účast na výuce, písemná seminární práce

Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (15.01.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK