PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Teorie a praxe školského managementu - OK0732K02
Anglický název: Theory and Practice of School Management
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2012
Semestr: zimní
E-Kredity: 8
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:kombinovaná
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 16 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Jiří Trunda, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Jiří Trunda, Ph.D.
Je prerekvizitou pro: OK0732K16, OK0732K23, OK0732K45, OK0732K17
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Předmět v první fázi rozvíjí témata obecného managementu. Seznamuje studenty s pojetím managementu, základními manažerskými funkcemi v pojetí mativcového dělení (na sekvenční a paralelní). Tato témata jsou vždy aplikována na specifika managementu škol a školských zařízení. Obsahem druhé fáze jsou komplexní témata - marketingové řízení školy, public relations ve školství, projektové řízení ve školství, řízení rizik ve školství a kultura školy.
Poslední úprava: TRUNDA/PEDF.CUNI.CZ (15.02.2012)
Literatura

Pedagogická encyklopedie. Jan Průcha (ed.). Praha: Portál, 2009, 935 s. ISBN 978-80-7367-546-2.

KOLEKTIV AUTORŮ. Základy obecného managementu. 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. Skripta. ISBN 80-244-1365-5. Dostupné z: http://www.upol.cz/fileadmin/user_upload/knihovna/Skripta_FF/zaklady_managementu.pdf

ČERNÝ, Karel. Budoucnost školy v percepci školského managementu. Orbis scholae [online]. roč. 1, č. 3. Dostupné z: http://www.orbisscholae.cz/archiv/2007/2007_3_04.pdf

HAMEL, Gary. Budoucnost managementu. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2008, 244 s. ISBN 978-807-2611-881.

OBST, Otto. Manažerské minimum pro učitele. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006, 122 s. ISBN 80-244-1359-0.

VEBER, Jaromír a kol. Management: Základy, prosperita, globalizace. 1. Praha: Management Press, 2006, 700 s. ISBN 80-7261-029-5.

VODÁČEK, Leo a Olga VODÁČKOVÁ. Moderní management v teorii a praxi. 2. rozšířené vydání. Praha: Management Press, 2009, 324 s. ISBN 978-80-7261-197-3.

SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 2. aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2009, 328 s. ISBN 978-80-7357-494-9.

Poslední úprava: TRUNDA/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2013)
Požadavky ke zkoušce

Aktivní účast ve výuce 

Vypracování zadaného referátu a jeho včasné uložení na Moodle

 

Poslední úprava: TRUNDA/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2013)
Sylabus

Pojetí managementu

Manažerské funkce a jejich pojetí

Současná paradigmata managementu

Plánování jako manažerská funkce (význam, prvky, fáze, metody a nástroje)

Organizování jako manažerská funkce (metody a nástroje, základní organizační struktury)

Kontrolování jako manažerská funkce (význam, prvky, fáze, metody a nástroje)

Rozhodovací proces (význam, prvky, fáze, metody a nástroje)

Marketingové řízení školy - strategie, nástroje, aplikace

Public relations ve školství - význam, nástroje, postupy, subjekty

Řízení rizik ve školství - identifikace, dělení rizik, metody manažerské práce s riziky

Kultura školy - význam, prvky, utváření firemní kultury (kultury školy), hodnoty, normy, očekávání, sankce, symboly, komunikace

Projektové řízení - specifika manažerské práce při realizaci projektů

Poslední úprava: TRUNDA/PEDF.CUNI.CZ (15.02.2012)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK