|
|
|
||
Předmět v první fázi rozvíjí témata obecného managementu. Seznamuje studenty s pojetím managementu, základními manažerskými funkcemi v pojetí mativcového dělení (na sekvenční a paralelní). Tato témata jsou vždy aplikována na specifika managementu škol a školských zařízení. Obsahem druhé fáze jsou komplexní témata - marketingové řízení školy, public relations ve školství, projektové řízení ve školství, řízení rizik ve školství a kultura školy. Poslední úprava: TRUNDA/PEDF.CUNI.CZ (15.02.2012)
|
|
||
Pedagogická encyklopedie. Jan Průcha (ed.). Praha: Portál, 2009, 935 s. ISBN 978-80-7367-546-2. KOLEKTIV AUTORŮ. Základy obecného managementu. 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. Skripta. ISBN 80-244-1365-5. Dostupné z: http://www.upol.cz/fileadmin/user_upload/knihovna/Skripta_FF/zaklady_managementu.pdf ČERNÝ, Karel. Budoucnost školy v percepci školského managementu. Orbis scholae [online]. roč. 1, č. 3. Dostupné z: http://www.orbisscholae.cz/archiv/2007/2007_3_04.pdf HAMEL, Gary. Budoucnost managementu. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2008, 244 s. ISBN 978-807-2611-881. OBST, Otto. Manažerské minimum pro učitele. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006, 122 s. ISBN 80-244-1359-0. VEBER, Jaromír a kol. Management: Základy, prosperita, globalizace. 1. Praha: Management Press, 2006, 700 s. ISBN 80-7261-029-5. VODÁČEK, Leo a Olga VODÁČKOVÁ. Moderní management v teorii a praxi. 2. rozšířené vydání. Praha: Management Press, 2009, 324 s. ISBN 978-80-7261-197-3. SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 2. aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2009, 328 s. ISBN 978-80-7357-494-9. Poslední úprava: TRUNDA/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2013)
|
|
||
Aktivní účast ve výuce Vypracování zadaného referátu a jeho včasné uložení na Moodle
Poslední úprava: TRUNDA/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2013)
|
|
||
Pojetí managementu Manažerské funkce a jejich pojetí Současná paradigmata managementu Plánování jako manažerská funkce (význam, prvky, fáze, metody a nástroje) Organizování jako manažerská funkce (metody a nástroje, základní organizační struktury) Kontrolování jako manažerská funkce (význam, prvky, fáze, metody a nástroje) Rozhodovací proces (význam, prvky, fáze, metody a nástroje) Marketingové řízení školy - strategie, nástroje, aplikace Public relations ve školství - význam, nástroje, postupy, subjekty Řízení rizik ve školství - identifikace, dělení rizik, metody manažerské práce s riziky Kultura školy - význam, prvky, utváření firemní kultury (kultury školy), hodnoty, normy, očekávání, sankce, symboly, komunikace Projektové řízení - specifika manažerské práce při realizaci projektů Poslední úprava: TRUNDA/PEDF.CUNI.CZ (15.02.2012)
|