|
|
|
||
Předmět vymezuje oblasti rizikového chování dětí a mládeže, odhaluje možné příčiny a důsledky na zdraví dětí a mládeže. Zabývá se problematikou závislého chování, agresivitou a šikanou mezi dětmi, záškoláctvím, kriminalitou dětí a mládeže. Poskytuje informace o současné drogové scéně, epidemiologii, rizicích zneužívání jednotlivých návykových látek, dopadu na jednotlivce a společnosti a o léčbě závislostí. Zahrnuje legislativu týkající se ochrany dětí před návykovými látkami a strategii prevence projevů rizikového chování dětí v rámci školského zařízení.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.01.2011)
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout studentům ucelený pohled na současný trend v oblasti prevence rizikových projevů chování děti a mládeže, seznámit je s příčinami a důsledky jednotlivých projevů nežádoucího chování a se strategií prevence v rezortu školství, vč. činnosti školního poradenského pracoviště. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.01.2011)
|
|
||
PRESL, J. Drogová závislost. Praha: Maxdorf, 1994, 88 s. ISBN 80-85800-25-X. Strategie prevence sociálně-patologických jevů u dětí a mládeže v rezortu MŠMT. KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2000, 256 s. ISBN 80-7178-513-X. NOŽINA, M. Svět drog v Čechách. Praha: KLP, 1997, 348 s. ISBN 80-85917-36-X. MATOUŠEK, O. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 1998, 336 s. ISBN 80-7178-226-2. DUNOVSKÝ, J. aj. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada, 1995, 248 s. ISBN 80-7169-192-5. ELLIOTTOVÁ, M. Jak ochránit své dítě. Praha: Portál, 1995, 176 s. ISBN 80-7178-034-0. NEŠPOR, K. aj. Jak zůstat fit a předejít závislostem. Praha:Portál, 1999, 120 s. ISBN 80-7178-299-8. VALÍČEK, P. a kol. Rostlinné omamné drogy. Benešov: Start, 2000, 192 s. ISBN 80-86231-09-7. Poslední úprava: MARADOVA (22.06.2007)
|
|
||
Zápočtový test Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2013)
|
|
||
1. Rizikové chování dětí a mládeže 2. Legislativní rámec problematiky 3. Návykové látky přírodní a syntetické, vznik závislosti, příčiny a léčba 4. Násilí, šikanování, kriminalita, sociální deviace, podmíněnost delikventního chování, vliv rodiny, školy, vrstevnických skupin, subkultur, médií na děti a mládež 5. Efektivní strategie prevence v interdisciplinárním pojetí 6. Preventivní programy v rámci školy, komunitní projekty 7. Prevence projevů rizikového chování dětí v práci učitele primární školy Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.01.2011)
|