|
|
|
||
Cílem kursu je rozvíjení obecně didaktických dovedností - komunikativních, diagnostických, metodických apod.
Studenti poznávají "svět" školy, třídy, učitele a především žáků. Snaží se o hlubší poznání a pochopení žáků, jejich
myšlenkového a pocitového světa, motivací, postojů, hodnotových orientací, zájmů apod. Podnikají vlastní vyučovací
pokusy, které se snaží teoreticky reflektovat. Důraz je kladen na tvorbu vlastního vyučovacího stylu.
Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (17.02.2020)
|
|
||
Cílem kurzu je pokračovat v rozvíjení systematické reflexe učitelské činnosti na základě analýzy a hodnocení průběhu a výsledků své práce s oporou o kritéria a oblasti rozpracované v Souboru kvalit studenta na pedagogické praxi. Kurz podporuje kultivaci osobitého pojetí výuky, které je teoreticky podložené a argumentované (student dovede srozumitelně vysvětlit a zdůvodnit své pojetí práce - proč věci dělá určitým způsobem, jaké si klade cíle, z jakých teoretických zdrojů a zkušeností vlastních i kolegů vychází apod.). Dílčím cílem je doložit schopnost naplánovat a vyhodnotit efektivitu výukové jednotky s oporou o kritéria. Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (17.02.2020)
|
|
||
1. SPILKOVÁ, V. a kol.: Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005. (Kapitoly 1. - 4., 10., 12. - 14) 2. KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál 2002 nebo PASCH, M. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál 1998. 3. Rámcový vzdělávací program pro ZV. Praha: VÚP 2005. 4. Jedna publikace dle vlastního výběru: CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál 1994. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál 1997. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál 2009. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál 1997. KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála 2006. KOŠŤÁLOVÁ, H.; MIKOVÁ, Š.; STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů. Praha: Portál 2008. TOMKOVÁ, A.; KAŠOVÁ, J.; DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Portál 2009. Tituly k alternativní pedagogice a inovativním programům: např. Singule, F., Rýdl, K., Krejčová, V. a Kargerová, J., Lukavská, E., Václavík, V., Tomková, A. Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (17.02.2020)
|
|
||
Student koná praxi ve výuce na 1. stupni ZŠ. A) V případě, že student/studentka vyučuje, plní úkoly v rámci výuky ve své třídě (škole), nejméně 40 hodin však ve výuce na 1. stupni ZŠ. B) V případě, že student/studentka nevyučuje, vyhledá si školu a třídu na 1. stupni ZŠ dle svých preferencí a zajistí si možnost zde 20 hodin hospitovat a 20 hodin vyučovat. Tato praxe se školám neproplácí.
Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (17.02.2020)
|
|
||
2. Student/ka předloží přípravu vlastní vyučovací jednotky podle kritérií uvedených v příloze včetně písemné reflexe.
V případě, že student/ka nevyučuje, potvrzení o nějméně 20 hodinách hospitací a 20 hodinách vlastní výuky na 1.stupni ZŠ.
Požadavky na přípravu a reflexi vyučovací jednotky inspirované kurzy Didaktika 1.stupně ZŠ I.a II.
Varianta vyučovací jednotky: jednodenní projekt Písemná příprava na projekt obsahuje název, stručnou anotaci, konkretizaci očekávaných výstupů a rozvíjených klíčových kompetencí žáků, integrované vzdělávací oblasti a obory, případně naplňovaná průřezová témata. Dále přípravu tvoří scénář, který zahrnuje promyšlení různých cest ke splnění úkolu, přípravu podpůrného materiálu a pomůcek. K reflexi jednodenního projektu použijte následující kritéria hodnocení projektu:
Reflexi doplňte okomentovanými ukázkami práce žáků. Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (17.02.2020)
|