|
|
|
||
Průběžná vlastní praxe na kmenové/studentem vyjednané škole a hospitace ve třídách 1.stupně ZŠ. Praxe je příležitostí k poznání různých typů škol a zařízení, seznámení s šíří dětské populace, poznávání různých pojetí vyučování a alternativních a inovativních vzdělávacích programů v praxi. Kurz je realizován v těsné vazbě na kurz Didaktiky 1.stupně ZŠ. Studenti si vedou reflexní dokumentaci, plní zadané úkoly. Při prezenčním setkání se učí pozorovat výuku, vyhodnocovat ji v kritériích, sdílejí vzájemně své zkušenosti a názory.
Studijní zátěž:
1) praxe- 20 hodin
2) přímá výuka- 4 hodiny
3) práce na úkolech v moodle prostředí- 50 hodin
4) samostudium - 26hodin
Poslední úprava: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (16.09.2019)
|
|
||
Cílem kurzu je pokračovat v rozvíjení systematické reflexe učitelské činnosti s oporou o Rámec profesních kvalit učitele- studenti se učí zejména pozorovat výuky a vyhodnocovat její kvalitu s oporou o kritéria. Kurz podporuje kultivaci osobitého pojetí výuky, které je teoreticky podložené a argumentované. Podněcuje experimentování a postupné rozvíjení dílčích praktických dovedností. Poslední úprava: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (06.10.2016)
|
|
||
1. SPILKOVÁ, V. a kol.: Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005. (Kapitoly 1. - 4., 10., 12. - 14) 2. KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál 2002 nebo PASCH, M. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál 1998. 3. Rámcový vzdělávací program pro ZV. Praha: VÚP 2005. 4. Jedna publikace dle vlastního výběru: CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál 1994. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál 1997. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál 2009. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál 1997. KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála 2006. KOŠŤÁLOVÁ, H.; MIKOVÁ, Š.; STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů. Praha: Portál 2008. TOMKOVÁ, A.; KAŠOVÁ, J.; DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Portál 2009. Tituly k alternativní pedagogice a inovativním programům: např. Singule, F., Rýdl, K., Krejčová, V. a Kargerová, J., Lukavská, E., Václavík, V., Tomková, A. Poslední úprava: STARA/PEDF.CUNI.CZ (09.10.2012)
|
|
||
Organizace: A) Individuální plnění učitelské praxe V případě, že student/studentka vyučuje na 1. stupni, realizuje praxi ve vlastní třídě (škole) a hospituje 5 hodin. Doloží potvrzením. Tato praxe se školám neproplácí. V případě, že student/studentka nevyučuje, vyhledá si školu a třídu na 1. stupni ZŠ dle svých preferencí a zajistí si možnost zde 10 hodin hospitovat a 10 hodin vyučovat. Doloží potvrzením. Tato praxe se školám neproplácí. Doporučujeme využít také příležitostí ke vzájemným hospitacím u kolegů – účastníků kurzu Učitelské praktikum I. Student pokračuje v písemné reflexi vlastní výuky - materiály (přípravy, didaktické pomůcky, ukázky práce,..) shromažďujte ve složce (pedagogickém portfoliu), která může být podkladem k práci v seminářích Didaktiky 1. stupně ZŠ I a II. Při plánování a reflexi se opírá o Rámec profesních kvalit. B) Plnění úkolů a sdílení v prostředí moodle-kurz s názvem Učitelské praktikum I -kombi OK0615019 C) Prezenční výuka
Poslední úprava: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (06.10.2016)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: 1. 3 splněné úkoly v prostředí Moodle. 2. Potvrzení ředitelství školy o vykonané pedagogické praxi v požadovaném rozsahu (viz Potvrzení) vložené do Mooodle. 3. Aktivní účast na prezenčním setkání. Poslední úprava: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (16.09.2019)
|