|
|
|
||
Přednáška a seminář stručně seznamují se sociálními vědami, které jsou obsahem vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. Učí studenty zpracovávat obsah sociálních věd vzhledem ke kognitivnímu vývoji žáků primární školy. Nabízí různé metody práce při výuce vybraných témat prvouky a vlastivědy.
Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (03.02.2019)
|
|
||
Cyklus roku a slavení Svátky světových náboženství, R. Kirste, H. Schultze, U. Tworuschka, Vyšehrad 2002, Seznamte se …Islám, Z. Sardar, Z. A. Malik, Portál 2004 Liturgický rok, A. Adam, Vyšehrad 2002 Vánoce v lidové kultuře, V.Frolec,Vyšehrad 1990 Velikonoce v lidové kultuře, V. Frolcová, Vyšehrad 2002 České zvyky a obyčeje, A.Vondrušková, Albatros 2004 Evropské vánoce, E. Večerková, Vyšehrad 2010.
Sociologie rodiny Ivo Možný: Rodina a společnost, Praha, Slon 2006 J. Horský, M. Seligová: Rodina našich předků, knižnice dějiny a současnost 1996 F. Singley Sociologie současné rodiny, Portál 1999
Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (03.02.2019)
|
|
||
Forma zkoušky je ústní. Zkouška je rozpravou nad návrhem zkušenostní výuky k historickému tématu oblasti Člověk a jeho svět. Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (03.02.2019)
|
|
||
Cyklus roku a slavení: Křesťanské velikonoce - jarní svátky Cyklus roku a slavení podle judaismu a islámu Principy a politické instituce demokracie, dětská porozumění politice Různá pojetí historického učiva – práce se staršími i současnými učebnicemi a požadavky RVP v oblasti Člověk a jeho svět - Historické myšlení, časová osa, generace a jejich vzpomínky, práce s životopisem – cíle a ukázky různých metod práce Tematické pojetí historického učiva – práce s modelovou situací Metody a způsoby práce vhodné pro získávání zkušeností s historickými tématy Proměny rodiny od tradiční společnosti po současnost Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (03.02.2019)
|