|
|
|
||
Kurz bude zaměřen na přípravu studentů na vstup do učitelské praxe.
Budeme se snažit propojit a doplnit poznatky dosažené v průběhu dosavadního studia matematiky a didaktiky matematiky ve studenty vybraných oblastech a získat ucelený pohled na matematické vzdělávání v 1.-5. ročníku ZŠ. Studenti by si měli ujasnit přínos jednotlivých tématických okruhů a jejich provázanost.
Poslední úprava: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
|
|
||
Cílem předmetu je kultivace matematické kultury studentů. Zvláště prohlubování (a) matematických poznatků a didaktických přístupů k nim, (b)uplatňování těchto poznatků ve vyučovací praxi. Poslední úprava: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
|
|
||
Vybrané texty z publikací dostupných na www.suma.jcmf.cz, zvláště z: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky Učební materiály pro 1. stupeň ZŠ. Studium materiálů průběžně zadávaných na semináři. Odvárko, O, Kadleček J. Přehled matematiky pro základní školy a víceletá gymnázia. Poslední úprava: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
|
|
||
Aktivní účast na semininři V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prenční výuku na fakultě:
Seminární práce v rozsahu 3-5 stran podle úkolů zadaných na semináři. Poslední úprava: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
|
|
||
Obsah vzdělávání jako systém propedeutik. Tématické okruhy: Čísla a početní operace; Vztah celek - část; Závislosti; Práce s daty; Geometrie.Vyhledávání prostředí stimulujících probírání určitého tématu (a naopak - které téma je vhodné probírat v určitém prostředí). Úlohy vyrůstající z reálných situací. Otevřené úlohy. Řešení úloh a tvoření úloh. Individuální a společné reflexe. Poslední úprava: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
|