Pokračovací kurz oborové didaktiky češtiny: úvod do psychodidaktiky předmětu, alternativní řešení osnování učiva a učitelovy práce v českém jazyku, koncepce učitelovy práce, příprava a realizace hodiny ČJ na 1. stupni ZŠ, reflexe a sebereflexe, hodnocení.
Komplexnost jazykové a komunikační výchovy.
Poslední úprava: Babušová Gabriela, PhDr., Ph.D. (02.02.2019)
Following course of the Czech language didactics: introduction to the psychodidactics of the subject, alterantive curriculum.
Conception of teacher´s work, preparation for the lesson.
Poslední úprava: Babušová Gabriela, PhDr., Ph.D. (02.02.2019)
Literatura
Hájková, E. a kol. Čeeština ve škole 21.století I. - V.díl, PF UK.
Svobodová, J.: Jazyková specifika školské komunikace a výuka mateřštiny. Spisy Ostravské univerzity Ostrava, sv. 133. Ostrava 2000
Šebesta, K.: Od jazyka ke komunikaci. Praha 1999.
Učebnice českého jazyka pro 1. st. ZŠ. Fischer,R.: Učíme děti myslet a učit se. Portál, Praha 1997 Klíčové kompetence v základním vzdělávání. VÚP Praha 2007 Ječná,K.: Nuda při češtině? Ani nápad. Agentura STROM, Praha 1997 Kopřiva,P.: Respektovat a být respektován. Spirála, Kroměříž 2006 Kovaliková,S.: Integrovaná tematická výuka. Spirála, Kroměříž 1995 Macháčková,I.: Práce s učebnicemi ČJ na 1.stupni ZŠ 1.díl. ZČU, Plzeň 1996 Časopis Kritické listy (www.kritickemysleni.cz) Brabcová,R. a kol.: Didaktika českého jazyka.SPN Praha 1990 Hubáček,J. Didaktika slohu.Praha 1990 Macháčková - Vejvodová: Soubor cvičení z didaktiky mateřského jazyka pro studující 1.st.ZŠ. Plzeň 1991 Košťálová,H. a kol.:Školní hodnocení žáků a studentů. Portál, Praha 2008 Styblík,V.: Přehledná mluvnice češtiny pro ZŠ. Fortuna, Praha 1992 Dobešová,V.: Průvodce českým jazykem. DIDAKTIS, Brno 2007 Čechová,M.: Čeština a její vyučování. SPN, Praha 1998 Hájková, E.: Komunikační činnosti a jejich cíle. UK Pedagogická fakulta, Praha 2008 Pišlová, S.:Jazykové hry. Fortuna, Praha 2008
Pišlová,S.: Pojďme se učit, Karolinum. Praha 2011
Babušová, G.: Komunikační činnosti v teorii a praxi, UK Pedagogická fakulta, Praha 2014
Aktuální časopisecké příspěvky podle zadání na seminářích.
Požadavky ke kontrole studia
aktivní účast na semináři
seminární práce
Sylabus
Didaktika ČJ s praxí II Kód kurzu: K 150 Semestr: letní Počet hodin kurzu / semestr: 39 Obsah kurzu: Pokračovací kurz oborové didaktiky češtiny: úvod do psychodidaktiky předmětu, alternativní řešení osnování učiva a učitelovy práce v českém jazyku, koncepce učitelovy práce, příprava a realizace hodiny ČJ na 1. stupni ZŠ.
Poslední úprava: Babušová Gabriela, PhDr., Ph.D. (02.02.2019)
Požadavky ke zkoušce
Aktivní účast na přednášce/semináři, plnění průběžných úkolů, zápočtový test. Splnění všech úkolů nejpozději do 20.5. 2019.
Semináře PhDr. G.Babušové, Ph.D.
Požadavky: aktivní účast (tolerance absence 2 hodiny), dokončení práce dle pokynů stanovených na 1.semináři ze ZS na téma: Vyjmenovaná slova, odeslat do 10.3..2019 - podrobnější pokyny budou zadány na 1.semináři, průběžné plnění zadaných úkolů a splnění zadaných požadavků, které společně s pokyny budou předány na 1.semináři.
Zápočtový test - 2. seminář, hodnocení LS ze tsrany vučující bude provedeno do 30.6.2019.
Veškeré práce budou se souhlasem studentů zkompletovány a do konce ZS 2019 předány ostatním studentům v semináři, autorská práva studenta přitom budou plně respektována.
Poslední úprava: Babušová Gabriela, PhDr., Ph.D. (02.02.2019)