Seznámení se základy geologie, botaniky, zoologie a etologie, didaktické metody a organizační formy vyučování v prvouce a přírodovědě, přírodovědné vzdělávání v Rámcovém vzdělávacím programu, environmentální výchova a vzdělávání ve výuce na prvním stupni ZŠ.
Poslední úprava: Skýbová Jana, RNDr., Ph.D. (04.09.2023)
Acquainted with natura education on the primary school, environmental education project in primary School.
Poslední úprava: Skýbová Jana, RNDr., Ph.D. (04.09.2023)
Literatura
Skýbová, J.: Environmentální vzdělávání a výchova na prvním stupni základních škol. Pedagogické centrum, Praha, 2004. Skýbová, J.: Vybrané kapitoly z didaktiky přírodovědné části prvouky a přírodovědy. UK-pedagogická fakulta, Praha 2007. Skýbová, J.: Základy přírodních věd ? botanika pro učitelství I.stupně, UK-pedagogická fakulta, Praha 2007. Teodoridis, V; Skýbová, J.: Základy geologie, ekologie a problematiky životního prostředí pro učitelství I.stupně, UK-pedagogická fakulta, Praha 2010. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání Učebnice, pracovní sešity a metodické příručky pro prvouku a přírodovědu.
aktuální literatura a internetové zdroje
Poslední úprava: Skýbová Jana, RNDr., Ph.D. (04.09.2023)
Požadavky ke zkoušce
Zápočet - seminární práce na zadané téma (vycházka) Písemné vypracování zadaných otázek z odpřednášené problematiky.
Poslední úprava: Skýbová Jana, RNDr., Ph.D. (04.09.2023)
Sylabus
1) Základy geologie, mineralogie a petrografie, historická a stratigrafická geologie, geologie ČR, 2) Základy botaniky (stavba rostlinného těla, základní fyziologické funkce, rozmnožování, evoluce systém, rostliny a prostředí. 3) Práce s rostlinným materiálem ve výuce prvouky a přírodovědy 4) Základy obecné a systematické zoologie (základní fyziologické děje, systém) 5) Didaktické metody, organizační formy vyučování a vyučovací prostředky ve výuce prvouky a přírodovědy. 6) Přírodovědné vzdělávání v RVP 7) Přehled učebnic, pracovních sešitů a výukových materiálů. Práce s naučnou literaturou. 8) Tvorba modelových příprav na vyučování na danou problematiku. 9) Tvorba a hodnocení pracovních listů a didaktických testů.
Poslední úprava: Skýbová Jana, RNDr., Ph.D. (04.09.2023)