Základní formální postupy v kresbě a malbě. Cesta k individuálnímu uměleckému názoru a jeho individuální interpretace. Schopnost přejít od zažitých zkušeností k novému gestu. Chápání obrazového prostoru jako pole pro kontext širší vizuality,a možnosti sebereflexe a didaktické volby.
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)
Basic formal procedures in drawing and painting. The journey of individual view of art and his individual interpretation. The ability from stereotypes of experience to the new gesture. Understanding of picture space as a field for the broader context of visuality, and the possibility of self-reflection and education.
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)
Cíl předmětu -
Cíl : Pochopení významu výtvarného vyjádření v kontextu širší vizualizace vizualizaci, obohacování a rozvíjení citlivého vztahu ke světu a hledání místa člověka v něm. Rozvíjení schopnosti výtvarného vidění, myšlení a tvorby prostřednictvím plošného vyjádření různými médii. Funkce výtvarného výrazu ve výtvarném umění, ve vlastní i dětské tvorbě. Schopnost transformace získaných znalostí a výtvarných dovedností do didaktických kompetencí učitele primární školy.
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)
Artisticthinking and feelingU. Individual reflection. Understanding of function art expression in art and childrenś creation, ability of reflection to pedagogical profession
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)
Literatura -
Odborná literatura:
Brožková, L.: Dobrodružství barvy, SPN. 1985
Langerová, M,: Klíče k obrazu, Albatros. 1983
Chalumeau, J.: Přehled teorie umění, Portál, 2003
CIKÁNOVÁ, K. Kreslete si s námi. Praha : Aventinum, 1997. 2. vydání. 126 s. ISBN 80-85277-79-4. KANDINSKIJ, W. Bod linie plocha. Praha: Triáda 2000. 1. vyd. 191 s. ISBN 80-86138-16-X KLEE, P. Čáry. Praha: Odeon 1990. 1. vyd. 170 s. ISBN80-207-0112-5 MÍČKO, M. Testament mistra Wu. Praha: KOVALAM 1997. 2. vydání. 106 s. ISBN 80-901825-4-2 ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996. 1. vydání. 242 s. ISBN 80-902267-1-X. ROESELOVÁ,V. Linie, barva, tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. 1. vydání. 262 s. ISBN 80-902267-5-2. ŠAMŠULA,P. Obrazárna v hlavě 1.2. Praha, :Práce 1996. 1. vyd. 64 s. ISBN 80-208-0380-7. ZDENĚK, M.a kol.Základy výtvarné výchovy.Učebnice pro pedagogické fakulty. Praha: SPN 1987. 291 s. ISBN neuvedeno.
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)
Brožková, L.: Dobrodružství barvy, SPN. 1985
Langerová, M,: Klíče k obrazu, Albatros. 1983
Chalumeau, J.: Přehled teorie umění, Portál, 2003
CIKÁNOVÁ, K. Kreslete si s námi. Praha : Aventinum, 1997. 2. vydání. 126 s. ISBN 80-85277-79-4. KANDINSKIJ, W. Bod linie plocha. Praha: Triáda 2000. 1. vyd. 191 s. ISBN 80-86138-16-X KLEE, P. Čáry. Praha: Odeon 1990. 1. vyd. 170 s. ISBN80-207-0112-5 MÍČKO, M. Testament mistra Wu. Praha: KOVALAM 1997. 2. vydání. 106 s. ISBN 80-901825-4-2 ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996. 1. vydání. 242 s. ISBN 80-902267-1-X. ROESELOVÁ,V. Linie, barva, tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. 1. vydání. 262 s. ISBN 80-902267-5-2. ŠAMŠULA,P. Obrazárna v hlavě 1.2. Praha, :Práce 1996. 1. vyd. 64 s. ISBN 80-208-0380-7. ZDENĚK, M.a kol.Základy výtvarné výchovy.Učebnice pro pedagogické fakulty. Praha: SPN 1987. 291 s. ISBN neuvedeno.
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)
Metody výuky -
přednáška/seminář -
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)
lecture/seminar -
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)
Požadavky ke zkoušce -
* požadavky ke kontrole: klasifikovaný zápočet : splnění a prezentace zadaných úkolů v určeném termínu. Aktivní přístup k výuce a studiu.
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)
* demands to controle: classification credit: completion and prezentation engaged impositions in intended therms. Activity.
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)
Sylabus -
sylabus: Rozvíjení schopnosti výtvarného cítění, vidění,myšlení a tvorby prostřednictvím plošného vyjádření. Schopnost sebereflexe, interpretace názoru. porozumění společenskému a aktuálnímu kontextu. Vnímání současných tendencí výtvarného umění. Klíčová slova: Autenticita, dialog, reflexe, interpretace, názor, forma a obsah, tendence, princip, styl.kultura.
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)
* Sylabus: cultivation of ability artś feeling, visual sence, thinking and creation during areal formulation by mediums by traditional and technical
Self -reflection,authenticity,dialogue, reflection, interpretation,opinion, form and content,trends, principles, style, and culture.
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)
Podmínky zakončení předmětu
klasifikovaný zápočet.
Poslední úprava: KORNATO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2016)