Třetí část předmětu je věnována didaktice praktických činností, především aktivizujícím metodám výuky. Jsou analyzovány a na praktických příkladech dokumentovány možnosti technické a informační výchovy pro rozvoj osobnosti dětí na 1. stupni ZV a pro pedagogickou diagnostiku.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (13.09.2018)
The third part of course is devoted to didactics of practical activities, speciality to activating teaching methods. The are analyzed and documented on practical examples the posibility of technical and information education for personal development of children in primary school and for teaching diagnostic.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (13.09.2018)
Literatura
BAJTOŠ, J., HONZÍKOVÁ, J. Vybrané statě školní pedagogiky. Plzeň: Západočeská universita, fakulta pedagogická, 2007. HONZÍKOVÁ, J. Netradičně v pracovní výchově. Plzeň: Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škol, 2005. ISBN 80-7020-149-5. NĚMEC, J. S hrou na cestě za tvořivostí. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-014-X. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007 VODÁKOVÁ, J. a kol. Speciální pracovní výchova a ergoterapie. Praha: UK - PedF, 2007. 2. upr. vyd. ISBN 978-80-7290-322-1. (vybrané kapitoly)
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (13.09.2018)
Požadavky ke zkoušce
Ústní zkouška je zaměřena na ověření úrovně osvojených vědomostí a znalostí z tematických okruhů TIV I., TIV II. a TIV III. v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů. (Charakteristika materiálů a jejich vlastností, se kterými se pracuje při výuce v oblasti Člověk a svět práce v 1. - 5. ročníku ZV, Vyučovací metody uplatňované v 1. - 5. ročníku v oblasti Člověk a svět práce a jejich hodnocení).
Obhajoba zápočtové práce z oblastí zaměření předmětu.
Zkouška má řádný a dva opravné termíny.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
Sylabus -
Metody, formy a prostředky technické a informační výchovy. Aktivizační metody vhodné pro praktické činnosti a informační výchovu žáků mladšího školního věku. Využití praktických činností pro pedagogickou diagnostiku, rozvoj jemné motoriky, nonverbální tvořivosti a dalších stránek osobnosti žáků. Začlenění průřezových témat do výuky v oblasti Člověk a svět práce.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (13.09.2018)
Methods, forms and means of Technical and information education. Activation methods suitable for practical activities and information education of primary school students. Use of practical activities for teaching diagnostics, development of fine motor skills, creativity and other students personality pages. Integration of cross-cutting issues ito the teaching in section "Man and World of Work".
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (13.09.2018)
Podmínky zakončení předmětu
Aktivní práce při konzultacích.
Splnění zadaných úloh ve výuce (návrhy možného uplatňování aktivizujících metod v praktických činnostech v oblasti Člověk a svět práce na 1. stupni ZV).
Vypracování zápočtové práce z oblastí zaměření předmětu. Požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě v práci uvedené literatury a informačních zdrojů.
Ústní zkouška je zaměřena na ověření úrovně osvojených vědomostí a znalostí z tematických okruhů TIV I., TIV II. a TIV III. v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů a dále je zkouška zaměřena na rozpravu nad odevzdanou zápočtovou prací.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (13.09.2018)